fredag 18 april 2014

Veckans bokbloggsjerka


Woho, fredag och lite extra ledigt! Det är väldigt skönt och jag hoppas på fint väder nu över påsk så jag kan ta långa, härliga promenader med mina odjur :). Men först så klart, ett besök inne hos Annika för veckans fråga:

Vilken är den mest skruvade tv-serie/film du har sett i din favoritgenre? 

Favoritgenren får väl bli skräck, så klart. Så vad har jag sett för skruvade saker inom skräck, ganska mycket är jag säker på egentligen! Jag har sett första säsongen av American Horror Story och den var skruvad! Bra och skruvad :). Jag ska nog fortsätta med den någon gång snart.
Ska vi ta en skruvad på "dåligt" sätt har jag ju filmen Jurtjyrkogården som skrämde livet ur mig när jag var yngre.

Hm vad mer... nej det står still i huvudet trots att jag vet att jag tittat på mycket skräck i mina dagar! Jag tror det är bristen på kaffe..för jag insåg precis att jag hade tagit med mig kaffe till mitt rum..men jag har på något vis hunnit glömma koppen på skrivbordet och själv sitter jag i sängen med datorn. Jag vet inte riktigt vart det gick fel här men jag ska göra ett nytt försök att få i mig kaffet nu!

38 kommentarer:

  1. Åh, AHS vill jag också jättegärna se. Har dock inte kommit mig för att fnurla med mitt Netflix än... och är så lättskrämd, så är tveksam till om jag vågar se den nu när min sambo bor i Östersund.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är ganska lättskrämd när det gäller tv/film men jag kan inte låta bli att titta :p

      Radera
  2. Åh blev sugen på kaffe med nu!
    Har sett lite grann av American horror story men de var nog för skruvat för mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Till slut fick jag i mig mitt kaffe! Haha ja den är ju lite..udda :p

      Radera
  3. Svar
    1. De kanske inte sänder så mycket udda? Jag kollar väldigt sällan på dem så där har jag ingen koll faktiskt!

      Radera
  4. Jurkyrkogården skrämde livet ur mig med. Inte hjälpte det att våran katt var en kopia av katten i filmen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Huh läskigt med en kattkopia! För mig var ungen värst.

      Radera
  5. Inte alls mitt bord, det här :).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju tur att det finns olika smaker! :)

      Radera
  6. American Horror Story måste jag nog ta och se :)

    SvaraRadera
  7. Skräck är inte riktigt "my cup-of-tea"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte varför jag är så inne i skräck egentligen, men det har fastnat :p

      Radera
  8. Skräck är väl den enda genren som jag undviker att se så mycket som möjligt!

    SvaraRadera
  9. Jag undviker skräck, så det är kanske därför jag har så få exempel ;-)

    SvaraRadera
  10. Funderar på om jag har sett Jurtjyrkogården, läst har jag ju, men minns inte om jag har sett den... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar ju Stephen Kings böcker, men just den vägrar jag faktiskt läsa :P

      Radera
  11. Nej jag har inte sett den men kanske kan jag kolla på den någon gång.
    Mia

    SvaraRadera
  12. Jag gav upp AHS en bit in i första säsongen. Tyckte den var lite seg... Ska kanske ge säsong två en chans? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är säsong två jag också ska fortsätta på :)

      Radera
  13. American Horror Story är ett bra svar. Jag gillade de första två säsongerna men den tredje var bara inget för mig så den la jag ner efter ett par avsnitt. Hoppas fjärde är bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ser fram emot att se hur andra är! Har ingen aning om vad den handlar om :)

      Radera
  14. Jurtjyrkogården är en av mina favoritfilmer, just för jag blir rädd men inte för rädd! :P

    SvaraRadera
  15. Jag är för feg för skräck, men American Horror Story lockar mig ändå. Den verkar bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är väldigt udda och bra så mycket jag sett i alla fall :)

      Radera
  16. Åh, American Horror Story! Innan den hade premiär var jag jättesugen på att se den, men sedan verkade jag visst glömma bort det...

    SvaraRadera
  17. Hej!
    Jag skickade vidare en tag till dig en gång, men nu har jag gjort en egen tag som jag kallar Femton frågor.

    Det skulle vara jätte roligt om du svarade på mina frågor :) Frågorna hittar du på min blogg. Med vänliga hälsningar, Madeleine
    http://bokklubben.devote.se/blogs/28579958/femton-fraagor.htm#WriteComment

    SvaraRadera
  18. Skräck är inte vad jag väljer så jag har inte sett det du skriver om. Fast vissa skulle kanske kalla Twin Peaks för skräck, och den älskar jag...

    SvaraRadera
  19. Älskade första säsongen av American Horror Story, andra och tredje var lite sega dock. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har börjat kika på andra nu, får se lite längre fram vad jag tycker! :)

      Radera