torsdag 10 april 2014

Spegeln sprack från kant till kant av Agatha Christie


Originaltitel: The mirror crack'd from side to side
Sidor: 236 (pocket) 

"Den nya tiden, med villor och snabbköp, har ändrat det mesta i idyllen St. Mary Mead, och på godset härskar den vackra filmstjärnan Marina Gregg. Men när en gäst vid en av hennes stora fester dör av en förgiftad drink visar det sig att en hel del är som förr i världen: byskvallret, hatet - och Miss Marples skarpsinne."
Efter tegelstenen Den sjunde sonen behövde jag något snabbt, lätt och lite mysigt. Så det blev en deckare om Miss Marple, mystanten som löser mord!

För ja, jag tycker det ger en mysig känsla att läsa Agatha Christies böcker, det är inget galet blodigt och hemskt som det kan vara i de böckerna jag läser (lite kul tycker jag det är att på Läser just nu till höger visas en bok som heter Blod och Död). Här mördas det visserligen lite till höger och vänster men det är inte lika rått.

Jag älskar pusslet i de här deckarna, det är små små ledtrådar som delas ut som kan tänkas hjälpa en eller leda en i helt fel riktning. Ska jag vara ärlig leder de mig oftast i helt fel riktning, jag hade inte blivit någon bra Miss Marple! Men det gör absolut ingenting, det är spännande att följa boken till slutet för att då äntligen få veta hur det ligger till.

Det var precis vad jag behövde just nu!

4 kommentarer:

  1. Christies böcker är helt underbara! :D Älskar dem också, dom är riktigt mysiga! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de är perfekt lätt läsning! :)

      Radera
  2. Är så sugen på att läsa Christie igen. Det var ett par år sedan sist!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det! Det är alltid en trevlig bekantskap! :)

      Radera