tisdag 22 april 2014

I kroppen min: resan mot livets slut och alltings början av Kristian Gidlund


Sidor: 329 (Inbunden)

"I mars 2011 fick Kristian Gidlund sin första cellgiftsbehandling mot den nyligen upptäckta magcancern. Han började skriva en blogg, "I kroppen min". Ett halvår senare såg det ut som om behandlingen hade lyckats. Men i augusti 2012 hade cancern kommit tillbaka och visade sig vara obotlig. De starkt berörande texterna i Kristians blogg blir nu bok."
Ja, vad ska man säga om den här boken egentligen? Det blir nog inget långt inlägg för jag vet helt ärligt inte hur jag ska formulera mig.
Det är en otroligt berörande och tung bok att läsa. Det är så svårt och orättvist att tänka sig att någon så ung inte fick uppleva resten av livet han borde ha haft. Det gäller självklart inte bara honom utan alla som försvinner för tidigt. Men det blir så tydligt när man läser det här.

Jag satt med tårar i ögonen flera gånger, speciellt när jag läste hans brev till det barn han aldrig kommer få. Det var verkligen sorgligt och samtidigt så fyllt av kärlek.

Lite längre fram ska jag läsa den andra boken, men först ska den här få smälta lite.

4 kommentarer:

  1. Så många som tycker den här boken är... Sorglig och fin. Sj har jag svårt för såhär pass tunga böcker, därför har jag inte läst den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är verkligen svåra att läsa, men lite då och då brukar jag orka ta mig igenom någon

      Radera
  2. Den här vill jag absolut läsa så småningom!

    SvaraRadera