onsdag 9 april 2014

Ny bok som väcker ha-begär

Alltså...det är riktigt farligt för plånboken att ha en praktik där man står och plockar upp böcker flera dagar i veckan och alltså snabbt ser alla nyheter som kommer in.
Igår väcktes ha-begäret riktigt ordentligt av den här boken:


"Journalisten Petra skickas på uppdrag till Kirunaområdet, hennes hemtrakter som hon inte återvänt till på många år. Hon ska skriva en artikel om synska Greta, en elvaårig flicka som sägs ha hjälpt polisen att hitta en försvunnen tonåring. Vid upptäckten var han dock bortom all hjälp. Mördad.
Greta har fått rykte om sig att ha magiska krafter. Men nu har lokalbefolkningen börjat misstro henne och istället börjat förtala och trakassera henne och hennes mamma Virona. Varför är Virona då så hotfull när Petra försöker få hennes och Gretas syn på saken? 
Fler illdåd sker och mystiska pentagram börjar dyka upp här och var. Vissa ritade i blod. Det är som om helvetet brutit lös i trakten. Bokstavligen.
I takt med att Petra, med hjälp av fotografen Markel och den lokale polischefen Lars, gräver allt djupare börjar hon ana ett kusligt samband mellan allt helvetiskt som händer och hennes egen, dysfunktionella uppväxt."

Jag är verkligen extra svag för böcker som utspelar sig i Kiruna-området där jag själv är född och uppvuxen. Och den här låter otroligt spännande!

4 kommentarer:

  1. Åh, det var SÅ boken hette! Tack! :D Förstår att du känner så om böcker, Höga Kusten är det nästan alltid intressant att läsa om bara för jag är uppväxt i Örnsköldsvik! :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha var det en du hade funderat över? :D
      Ja men det är lite speciellt att läsa om sina egna hemtrakter ^^

      Radera
  2. Gillar gillar omslaget på denna!! Fundera på att köpa längre fram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker också om det efter lite funderande! Var inte helt övertygad först men ju mer jag tittar på det desto mer gillar jag det :)

      Radera