tisdag 29 april 2014

Nytt att vara nyfiken på

Grejen med att ha praktik i en bokaffär är ju att listan med böcker man vill läsa aldrig någonsin har en chans att kortas ner, den bara byggs på! Varje dag!
Igår plockade jag upp en bok som gjorde mig extra nyfiken:


"Föreställ dig en man skyldig till obeskrivliga gärningar. Föreställ dig allt lidande han orsakar. Föreställ dig all förlåtelse han behöver få. Föreställ dig att du förlåter honom. Du kommer att göra det.
Kris, Tamara, Frauke och Wolf är vänner som låter åren mellan tjugo och trettio glida förbi utan att göra något av sina liv. De har inga vettiga arbeten, saknar mål och ägnar det mesta av sin tid åt att dagdrömma medan de dricker öl och röker gräs.
Så en dag får de en vinnande idé: de ska starta eget - ett företag som ska be om förlåtelse å andras vägnar. För nog är välbeställda människor med makt villiga att betala bra för köpa sig ett renare samvete, inte sant? Företaget döps till Sorry och gör omedelbart stor succé.
Men en av Sorrys nya klienter visar sig vara en mardrömslik uppdragsgivare. Vid ett vanligt förlåt-uppdrag hittas en död kvinna uppspikad och hon är bara det första offret..."

4 kommentarer:

  1. Den låter spännande :-)

    SvaraRadera
  2. Jag förstår ditt lilla bokproblem, inget nytt för mig, fler och fler böcker läggs till i min " att läsa" lista. Så fort en har blivit läst, finns tre nya. :)

    Sommarboken av Tove Jansson rekommenderar jag verkligen att läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sommarboken har jag kikat lite på, ska kika lite extra och kanske får ta och köpa hem den då! :)

      Radera