fredag 31 januari 2014

Veckans bokbloggsjerka


Hoppas ni har en trevlig fredag och får en trevlig helg! Själv ser jag fram emot kvällen när jag får krypa ihop under täcket och fortsätta läsa Kvinnan i svart.
Men först är det så klart dags för bokbloggsjerkan inne hos Annika:

Vilket förlag tycker du släpper flest bra böcker per år? 

Okej, jag ska bara säga det här direkt att mitt svar antagligen inte blir riktigt rättvist. För jag har inte bra koll på vad de olika förlagen släpper. Det enda förlag jag har koll på, och som jag vet har många böcker jag är intresserade av är Modernista. Så de får då självklart utgöra mitt svar den här veckan!

En av anledningarna till att jag har koll på dem, kom jag och tänka på nu, är nog för att de var snälla nog att ta kontakt och fråga om jag ville ha mitt allra första recensionsexemplar förra...våren tror jag det var :). Så de gjorde mig löjligt glad just då och sedan har jag nog fastnat lite extra för dem, bland annat på grund av det och självklart på grund av böckerna som finns där.

30 kommentarer:

  1. Man behöver inte ha koll på alla förlag :) Man brukar inte bli utan böcker att läsa i alla fall :)

    SvaraRadera
  2. Är kvinnan i svart så bra som jag hoppas på? Håller på att rota i genom alla flyttkartonger här hemma just efter den boken!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan ju säga att jag inte har läst den när det blivit för sent på kvällarna :P

      Radera
  3. Jag har inte heller bra koll men Modernista ska jag börja ha koll på, böcker de ger ut är ju i min smak:).

    SvaraRadera
  4. Vi har många fina förlag här i Sverige, tycker jag. Kul att uppmärksamma dem lite extra.

    SvaraRadera
  5. En av de största anledningarna till att jag har koll på en del förlag är nog tack vare att de är villiga att skicka recex...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja får man bra kontakt med vissa så fastnar de ju lite extra :)

      Radera
  6. Jag läser tråkigt lite från Modernista, trots att de har intressant utgivning.

    SvaraRadera
  7. Modernista släpper verkligen många bra böcker.

    SvaraRadera
  8. Modernista ger helt klart ut en hel del bra böcker. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja finns en hel del man vill ha därifrån :)

      Radera
  9. Jag tror att Modernista, förutom att ge ut en hel del bra böcker, också är ett av de trevligaste förlagen att ha att göra med :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har jag inte haft mycket kontakt med andra förlag men Modernista är helt klart riktigt trevliga! :)

      Radera
  10. Håller absolut med. Modernista ger ut väldigt bra böcker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de skulle lätta fylla hyllplan här hemma :)

      Radera
  11. Modernista är verkligen ett toppen förlag :)

    SvaraRadera
  12. Peter May, Gillan Flynn och Belinda Bauer är mina Modernistafavoriter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gillian Flynn och Belinda Bauer är två jag vill läsa något av snart :)

      Radera
  13. Modernista kom med i mitt svar också denna vecka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De verkar ha varit väldigt poppis den här veckan :)

      Radera
  14. det är kul att många väger in kontakten med förlagen i sina bedömningar för det är en viktig del tycker jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är klart att en bra kontakt ger pluspoäng till förlaget! :)

      Radera
  15. För mig är det Minotaur som gäller, brittiska kriminalromaner, min passion, min last... Tänk om de skulle kontakta mig och fråga om jag ville recensera, jag tror jag skulle svimma av lycka ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha jag ska hålla tummarna för det! ;)

      Radera