fredag 10 januari 2014

Veckans bokbloggsjerka!



Då var det dags för årets första jerka hos Annika!

Veckans fråga är:
Tänker du delta i några utmaningar i år och i så fall vilka? (Jerkan räknas inte)

Och eftersom jerkan inte räknas blir svaret nej! Det tänker jag inte. Jag och utmaningar funkar inte, jag blir bara stressad och pressad att avsluta dem och då försvinner nöjet med läsningen för mig. Det funkar bara inte i mitt huvud med att försöka ha mål för läsningen.
Jag läser det jag läser, när jag läser det, så blir det i år också :).

30 kommentarer:

  1. Jag brukar också bli stressad, pressad och känna mig tvungen av utmaningar, men i år har jag valt sådan som ger mig stor valfrihet. Tur att det finns sådana utmaningar också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är bra att det finns lite olika sätt som passar alla! :)

      Radera
  2. Låter som ett bra beslut, jag har inte heller givit mig in på några speciella. Än.

    SvaraRadera
  3. Jag hade inte tänkt delta i några i år, men det blir några ändå!!

    SvaraRadera
  4. Det är ju skönt att vi alla är olika. Gillar man inte utmaningar så ska man ju givetvis inte ge sig på dem :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis, det blir ju mer intressant när alla gör på sina egna sätt :)

      Radera
  5. Tur att vi är olika :-) Jag har insett att vissa utmaningar inspirerar mig, men andra gör det inte, så i år ska jag tänka innan jag väljer ;-)

    SvaraRadera
  6. Om läsning blir en plikt och plåga är det dags att sluta. Bra att du väljer bort det som inte passar dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man får ju göra det så det inte förstör det roliga :)

      Radera
  7. Det låter som ett vettigt resonemang. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har mina vettiga stunder..ibland :p

      Radera
  8. Smart:). Jag blir också stressad men i år får det bli som det blir. Lyckas jag inte fullfölja utmaningarna så gör det inget. En sak som jag måste öva på;).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter som en bra inställning! :)

      Radera
  9. Det beror lite på utmaningen tycker jag, men man måste göra som man känner, annars tappar man läslusten.
    Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis, det viktigaste är ju att man får ha kvar läslusten :)

      Radera
  10. Håller med dig helt och fullt och gör i princip likadant.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite skönt att jag inte är ensam! :)

      Radera
  11. Jag är också lite rädd för pressen och stressen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det blir lätt alldeles för mycket av det i min skalle, och just läsandet vill jag ska vara helt fritt :)

      Radera
  12. Jag började med utmaningar först i slutet av 2013, och de passar mig eftersom jag vill komma tillbaka till mitt ungdomsläsande, då jag slukade allt. Utmaningar utmanar min bekvämlighetszon, och just nu behöver jag det. Men jag vill inte heller att det ska ta bort lusten, blir det så, så hoppar jag av utmaningarna...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan ju vara så också att man i olika perioder av livet behöver göra på olika sätt :) Någon gång kanske jag ändrar mig och behöver utmaningar :)

      Radera
  13. Om du blir stressad och pressad av utmaningar så är det klart att du ska hoppa över dem :) Vi fungerar alla olika; jag kan behöva en spark i baken för att läsa den där boken jag har velat läsa i åratal, men där andra böcker har kommit emellan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och det är väl tur att vi gör det! :)

      Radera
  14. Jag satsar också på ett lustläsningsår i år. Vill inte ha någon onödig press och stress och det känns skönt att få läsa det man vill när man vill.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag håller med, det blir ett skönt läsår :)

      Radera
  15. Låter vettigt :) jag tar väldigt lätt på utmaningarna jag gett mig själv så tror inte att de kommer att ge mig någon stress

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter smart att ta lätt på dom :) Hade jag haft förmågan att göra det hade jag också kunnat vara med på några :P

      Radera