måndag 13 januari 2014

Födelsedag, en bok och världens bästa tårta

Jag blev gammal i går. Eller jaja okej, i alla fall 26. Det blev en vild födelsedag ska ni veta! Den började med tvättstugetid och sen blev det hundpromenad och efter det vidare till att shoppa nya skor. Helgalet, jag vet! Ni kan ju tänka er att jag är slutkörd nu!

Haha nej då, men det var en fin dag! Det behövs inte så mycket egentligen, en lugn dag hemma med vovvarna är värd mycket. Speciellt efter att de varit magsjuka under veckan, så nu när de var friska var det fint att kunna ta lite längre promenad igen och njuta av snön.

Men, jag skriver ju här för att jag faktiskt fick en bok. Och möjligtvis världens bästa tårta. Vi tar tårtan först!


Jag hade lite skämtsamt sagt till syster att det vore ju häftigt med en Doctor Who-tårta. Jag tappade dock hakan när jag öppnade locket på tårtkartongen och såg att hon faktiskt hade fixat det! Det är en TARDIS på min tårta! En TARDIS! På min tårta!
Grymt god är den också! 


Dessutom fick jag Den förlorade symbolens hemligheter av John Michael Greer, också av syrran! Jag har tydligen varit en snäll lillasyster! Den här har stått på min önskelista ett tag så den blev jag jätteglad för :).

Jag funderade på att beställa någon bok åt mig själv också, men det fick bli kläder i år istället, det kan ju också behövas lite nytt ibland!

14 kommentarer:

  1. Hade inte suttit fel med tårta nu ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är tyvärr slut nu så jag kan inte bjuda! :p

      Radera
  2. Grattis! De var en fin tårta!!!

    SvaraRadera
  3. Grattis i efterskott! Du måste ha varit en väldigt snäll lillasyster eller så har du världens snällaste storasyster. Eller både och :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) Det kanske är en blandning :)

      Radera
  4. HURRA och grattis! Och vilken fantastisk tårta :D

    SvaraRadera
  5. Grattis i efterskott :)
    Vilken fin tårta :)

    SvaraRadera
  6. Grattis i efterskott! O verkligen en cool tårta som du fick :)

    SvaraRadera