fredag 17 januari 2014

Veckans bokbloggsjerka



Woho! Ännu en fredag är här! Det är dags att hoppa in till Annika och svara på veckans jerka, frågan är:

Vilken är den absolut bästa tv-serie/film du har sett i din genre? Serien eller filmen behöver inte vara en filmatisering av en författare du läst men den/de ska ha en stark anknytning till din favorit genre.

Huh. Det här är svårt. Om jag ska räkna något som min genre så blir det väl skräck/spänning..Så..Criminal minds är en favorit. Oh, och jag tänker minsann ta med Ghost adventures som en annan favorit bland tv-serier. Har ni sett den? Tre killar som låser in sig i hemsökta hus under en natt. Jag har fastnat för den, och har för vana att kolla den mitt i natten, smarta jag.

Jag har tappat alla favoritfilmer tydligen så jag kommer inte på någon där. Det får räcka med de två tv-serierna!

36 kommentarer:

  1. Criminal minds är riktigt riktigt bra! Ghost adventures däremot har jag inte sett, kanske borde se det men inte mitt i natten :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha nej, det är inte det smartaste :p sen har jag svårt att sova men gör om det igen och igen!

      Radera
  2. Har inte sett någon av dem, men Criminal minds far ju förbi i zappandet ibland och det verkar vara en välgjord serie.

    SvaraRadera
  3. Det här inget som jag sett, och att döma av titlarna är det inget för en lättskrämd stackare som jag ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha nej gillar man inte att bli lite skrämd kanske de inte är något man ska se :p

      Radera
  4. Ghost adventures har jag inte sett men Criminal minds är en höjdare :)

    SvaraRadera
  5. Criminal minds borde jag se,

    SvaraRadera
  6. Ghost adventures låter hur bra som helst!

    SvaraRadera
  7. Hm, Ghost adventures låter inte som min grej direkt. Criminal minds däremot gillar jag ;-)

    SvaraRadera
  8. Nej, jag har inte hört om Ghost Adventures.. Criminal Minds är jag inte heller säker på om jag har hört om, men jag tror det (hälsningar från en som inte brukar se på TV :) )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha jag ser inte heller mycket på tv, jag brukar kolla på datorn på nätterna :p

      Radera
  9. Criminal Minds är inte dum, men spökena lämnar jag ifred...

    SvaraRadera
  10. Ghost adventures har jag inte sett, men Criminal minds och den gillade jag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Criminal minds är verkligen bra, på ett skrämmande sätt! :)

      Radera
  11. Criminal Minds är en av mina favoriter också!

    SvaraRadera
  12. Criminal minds har jag ännu inte sett, men har den på min att titta på lista.

    SvaraRadera
  13. Criminal minds har jag tittat på ibland men aldrig riktigt fastnat.
    Ghost adventures låter spännande, men lite rädd att jag kommer tycka den är för läskig..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kanske inte ska göra som mig och titta på den mitt i natten :p

      Radera
    2. Nae, kanske skulle testa en dag med strålande sol ;P

      Radera
  14. Ghost adventures måste jag ta och kolla upp :)

    SvaraRadera
  15. Jag brukade älska Criminal Minds, och särskilt Reid, men sedan gick vi separata vägar och jag kan inte riktigt hitta tillbaka till den.

    SvaraRadera
  16. Jag är dålig på att följa TV-serier med många avsnitt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ser dem sällan när de faktiskt går på tv! Då missar jag bara avsnitt :)

      Radera
  17. Criminal minds har jag sett några avsnitt av och den verkar riktigt okey!

    SvaraRadera
  18. För mig är det brittiska deckare. Jag följer inte nått av det du nämner... Criminal minds är en sån serie som jag borde gilla, men den har inte fastnat av någon anledning. Kanske för att jag redan tittar alldeles för mycket på TV för att hinna med allt annat jag vill göra...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja det finns ju en hel del serier man kan följa så, det går ju inte att fastna vid alla :)

      Radera