tisdag 28 januari 2014

Citat

Jag har börjat skriva upp citat från böcker jag läser, för ibland hittar man verkligen fullträffar. Som antingen är vackra eller sorgliga eller som man bara berörs av på grund av någon annan anledning. Och jag älskar verkligen ord, så jag förstår inte varför jag inte har gjort det här tidigare.

I boken jag läser just nu till exempel, Den andre Will Grayson, där hittade jag det här citatet som jag verkligen fastnade för:
"mitt liv känns så splittrat just nu. som om det är en hel hög med små pappersbitar och nån just satt på fläkten. men när jag pratar med dig är det som om fläkten stängts av en stund. som om saker faktiskt spelade nån roll. du får bitarna att gå ihop igen, och det betyder så mycket för mig."
Speciellt sista meningen blev jag lite förälskad i.
Och nej, det är inte jag som glömt hur man använder stora bokstäver! Det är faktiskt skriver precis sådär i boken :).

8 kommentarer:

  1. Även jag skriver ofta upp citat.

    SvaraRadera
  2. Jag älskar unika citat:). Kanske ska också börja skriva upp. Citatet du skrev ner är så fint, så känner jag mig ibland men hade inte kunnat skriva nåt så träffande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med, det är riktigt träffande men jag hade aldrig hittat de orden! :)

      Radera
  3. Ord är ibland fascinerande. Jag älskar början på Skräck och avsky i Las Vegas.
    Vi befann oss någonstans i närheten av Barstow just där öknen tog sin början när drogerna började ta. Jag minns att jag sa något i stil med "Jag känner mig lite yr i huvudet; kanske bäst att du kör..."

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan de verkligen vara :). En början som jag älskar är Rebecca av Daphne Du Maurier :)

      Radera
  4. Jag vet inte hur många gånger jag tänkt att jag ska skriva ner citat jag gillar, men det har inte blivit av än....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tog många gånger för mig också innan jag faktiskt gjorde det :)

      Radera