fredag 10 augusti 2012

Veckans bokbloggsjerka


Då var det fredag igen och dags för veckan bokbloggsjerka inne hos Annika! :)
Veckans fråga lyder; 


Vilka böcker tänker du inte läsa och varför? Ge exempel på tre stycken

Hm det här tycker jag är en lite klurig fråga. Det är inte så ofta jag lägger böcker jag inte tänker läsa på minnet men jag ska försöka komma på tre stycken.

  • Elsas mode av Sofi Fahrman kommer jag nog aldrig plocka upp för att läsa faktiskt. I mina ögon verkar den vara ganska tråkig. På adlibris står det bland annat "den första boken i en trilogi om Stockholms modevärld" och är det något jag inte är intresserad av så är det faktiskt mode

  • Dags att bli smal. LCHF på mitt sätt av  Katrin Zytomierska, jag minns inte exakt vad det var men i något program pratades det om den här boken och jag minns att det var något speciellt de sa som fick mig att tänka "nej tack!", så den kommer jag aldrig att läsa.

  • Sist jag får nog ta  Jag är Zlatan Ibrahimovic´ : min historia, det finns verkligen inget intresse för mig att läsa den här.

Sådär ja, det blev tre böcker till slut efter lite funderingar!

37 kommentarer:

  1. Modeböcker är inte min bag heller. Det intresserar mig inte alls!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej då finns det mycket annat som lockar mer! :)

      Radera
  2. De tre böcker du nämner är jag heller inte så intresserad av att läsa. Jag kan kanske tänka mig att läsa Elsas mode, men de andra två får blankt nej från min sida.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar vara några stycken som nämnt Zlatans och Katrins böcker i sina listor!

      Radera
  3. Nej, jag är inte heller intresserad av Elsas mode. En av mina normalt sett icke-läsande vänner rekommenderade den men nja jag vet inte... Jag har så många andra att läsa först.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man har ju det, så då lägger man ju inte så mycket tid på de som känns sådär "njaa"

      Radera
  4. 2 av 3 som jag funderade på till min lista också. Zlatan-biografin tyckte jag var helt ok, troligen mycket tack vare Lagercrantz spökskrivande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har hört många säga att Zlatan-biografin var intressant, men den har inte fastnat i min intressehög :)

      Radera
  5. Elsas mode och LCHF går helt bort här också. Zlatan kan nog få en chans!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar som många av de som varit med i jerkan har någon/några böcker gemensamt :)

      Radera
  6. Kul att vi valt nästan samma :) Jag är inte heller speciellt intresserad av Elsas mode. Det är lite samma sak där - det känns lite påklistrat och en del av en trend jag inte riktigt fattar. Då finns det så mycket mer att läsa!

    SvaraRadera
  7. Om jag hade känt till att det fanns en bok som hette Elsas mode så är det fullt möjligt att den kommit med även på min lista :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kommit upp en del böcker man aldrig hört talas om på andras listor den här jerkan :)

      Radera
  8. Jag nämnde också Zlatan. Det är verkligen inget där som lockar.

    SvaraRadera
  9. Din första känner jag inte till, men de andra två tänker inte heller jag läsa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Zlatan verkar vara en populärt svar på den här helgens jerka! :)

      Radera
  10. Jag kanske skulle kunna tänka mig att läsa Elsas mode. I så fall på semestern där man vill ha en lättläst bok. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tar nog en annan chick lit bok istället då, just modegrejen är inte riktigt mitt intresse :)

      Radera
  11. Ha ha, Elsas mode var klockren. Jag hade inte ens reflekterat över att det fanns en sådan bok. Nej, tack.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det känns bara tråkigt, jag har inget emot att läsa någon chick lit då och då, men Elsas mode lät verkligen inte lockande.

      Radera
    2. Håller med beträffande alla tre! Försökte faktiskt läsa en av Sofi Fahrmans böcker men det gick bara inte...

      Radera
    3. Då känns det som min tanke om den är rätt då :)

      Radera
  12. åh en till som inte läser Elsas mode. Den verkar ju jätte trist.

    SvaraRadera
  13. Kan bara hålla med, de här böckerna går bort för min del också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är kul att se att många ändå verkar ha lite samma åsikter på den här frågan :)

      Radera
  14. Kan nog hålla med om att dessa tre är inget jag kommer läsa heller!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är tur att det finns så många andra böcker som lockar mer! :)

      Radera
  15. Full pott, håller med dig helt och fullt. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en intressant jerka och få se hur många man har lika smak som när det gäller böcker man inte vill läsa! :)

      Radera
  16. Elsas Mode har jag läst men tyckte den var enormt trist. Även läst Katrins bok men den var faktiskt helt okej!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan verkligen tänka mig att det var en trist bok, det är känslan jag får när jag läst om den!

      Radera
  17. Jag håller med, kommer nog inte eller att läsa någon av böckerna du valt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att så många verkar ha samma åsikter :)

      Radera
  18. Jag kommer nog inte heller läsa någon av de tre böcker du valt. Funderade på att ha Zlatans bok på listan, men den fick vika för en av de andra. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det finns ju så många böcker som lockar mer! :)

      Radera