fredag 24 augusti 2012

Födelsedagsfirande hos Fiktiviteter!

Inne hos Fiktiviteter pågår det ett trevligt födelsedagasfirande, för henne själv, hennes minsting och för bloggen, grattis! :) Det firar hon med att lotta ut ett spännande paket och en födelsedagsenkät:

Vilken var din bästa bok i sommar?
Det får helt klart bli Nattfåk av Johan Theorin som jag fick av Bokslukare. Det var en riktigt spännande bok som jag hade svårt att lägga ifrån mig!

Vad ser du fram emot att läsa i höst?
Massa mysskräck med Koontz och King! Jag har en del olästa böcker av dem i hyllan och de ser jag fram emot att börja med under ruskiga höstkvällar när det är kallt och mörkt.

Har du planerat något läsprojekt i höst?
Det enda jag har planerat så är att ta itu med min hylla med olästa böcker innan jag skaffar nya. Det behövs :).

Finns det någon av dig ännu oläst författare som du skulle vilja stifta bekantskap med i höst?
Amanda Hellberg! Av de recensioner jag läst om hennes böcker verkar det som att de skulle passa mig perfekt. Men jag har inte tagit tag i att skaffa någon bok av henne ännu.

Vilken bok skulle du vilja tipsa alla om att läsa i höstrusket (/höstsolen)?
Jag läste den själv inte under en höst, men jag kan verkligen tänka mig att Svindlande höjder av Emily Brontë skulle vara perfekt höstläsning.


4 kommentarer:

  1. Theorin skriver otroligt bra. Jag har läst allt utom novellsamlingen med honom. Koontz och King läser jag helst inte! Kul at se andras läsplaner och boktips får man på kuppen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nattfåk var min första av honom, men inte min sista! :)

      Radera
  2. Amanda Hellberg kommer du alldeles säkert gilla, själv tänkte jag läsa hennes Styggelsen i höst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det känns som det kan vara böcker i min smak :)

      Radera