tisdag 28 augusti 2012

The Key av Simon Toyne

                                                   
                                                       Sidor: 437

"Hounded. Haunted. Hunted. 
She is the most important person in the world. She is The Key."
För det första; wow så snyggt jag tycker att omslaget är! Jag är lite kär i det.
Det här är den första boken på ganska länge som jag läser på engelska. Jag vet inte riktigt varför jag inte läser engelska böcker mer, jag har ju inte problem med språket. Kanske bara är lathet? Svenska går lite snabbare för mig? Jag vet inte, men jag tror jag ska ändra på det.

Jag tycker otroligt mycket om The Key. Jag är lite svag för böcker där någon gammal hemlighet hotar kyrkan eller världen osv. Så den här passade mig perfekt. Jag vill inte skriva ut för mycket om vad jag gillade hos den för då avslöjar jag antagligen för mycket om själva handlingen också.

Men den var spännande rätt igenom enligt mig, och vissa saker i den stannade kvar i tankarna även efter att jag lagt undan den för att göra något annat. Saker som människor kan göra som man bara förvånas över; för även om det är en påhittad bok så vet man att det finns folk till allt i verkligheten också.

Får tacka sambon extra för den här presenten som jag fick när han varit i England, den var verkligen bra! 

5 kommentarer:

  1. Låter spännande.....ska jag nog ta och läsa fast på svenska tror jag. Jag är helt enkelt för lat och bekväm för att läsa på engelska, dessutom är det alltid några ord som man inte fattar.

    SvaraRadera
  2. Det verkar vara en spännande bok.
    Jag läser nästan aldrig på engelska, men jag ska bli bättre på det. Föredrar svenska eftersom det är mycket lättare och går fortare, och så är det alltid nåt ord på engelska som man inte förstår. Men som sagt, jag ska läsa mer på engelska. De senaste fem böckerna jag beställt är faktiskt på engelska :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    2. Ja det var den! :)
      Nej inte jag heller, men tanken på att göra det mer har vuxit sedan jag började läsa bokbloggar, det verkar vara en hel del som läser på engelska så jag har väl blivit inspirerad :).
      Vilka böcker har du beställt? :)

      Radera