torsdag 6 november 2014

Slalomläser för fullt

Just nu har jag 4 olika böcker på gång..det kanske låter jobbigt att hoppa mellan böcker så men det går faktiskt väldigt bra just nu! Jag har två olika hemma, en på buss och en jag läser på rasterna på praktiken.


Jane Eyre är en av de böcker jag håller på med hemma. Den ska läsas tillsammans med Nelly från Nellons bokblogg


Den femte vågen är den andra boken jag har börjat på hemma. Har inte kommit långt alls men ser fram emot att ta mig igenom den.


Demonologi för nybörjare läser jag på bussen och det känns verkligen som att det här kan vara en intressant bok! Väldigt annorlunda!


Och på praktiken har jag börjat på Himlakroppar, en fin tegelsten på 1113 sidor :).

Man skulle kunna säga att jag i alla fall inte behöver klaga på läsbrist! 

8 kommentarer:

  1. Enda nackdelen jag kan känna med att ha böcker på olika ställen (erfarenhet från uppväxt i två olika hem, mammas och pappas) är att ibland kanske man bara vill fortsätta läsa den där boken man lämnade!

    Hur förhåller du dig till det?

    Om jag har ett sånt sug till att få fortsätta läsa den boken jag lämnade på ett ställe kunde jag knappt läsa något annat... Men slalomläser rätt mycket annars ändå, bara jag har tillgång till böckerna typ hela tiden..!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm, jag har inte haft det problemet så ofta, trots att jag också hoppat mellan mammas och pappas hem som ung och nu har böcker utspridda som jag läser! Men de två böckerna jag har hemma kan jag ju lätt byta mellan, och bussboken är alltid i min väska så vill jag fortsätta på den kan jag fuska och läsa hemma ;)

      Det är bara praktikboken som är svårare, eller ja, jag får ju låna hem den, men hittills har jag inte behövt göra det utan kan vara nöjd med att läsa på rasterna :)

      Radera
  2. Härliga böcker. Femte vågen måste jag läsa om så jag hänger med när jag läser fortsättningen som kommit. Demonologi ligger och väntar i hyllan så den startar jag med i helgen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag gillar faktiskt allihopa så här långt! :) Vad kul att du också ska börja på Demonologi, det är verkligen en annorlunda bok :)

      Radera
  3. Jane Eyre är en av mina absoluta favoritböcker! Hoppas du kommer tycka om den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hoppas jag med! Har hört så mycket bra om den :)

      Radera
  4. jag är nyfiken på Catton. ska bli intressant att se vad du tycker. snyggt omslag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hittills verkar den väldigt lovande!

      Radera