söndag 9 november 2014

Den femte vågen av Rick Yancey


Originaltitel: The 5th wave
Sidor: 493 (Kartonnage) 
"Efter första vågen finns bara mörker. Efter andra vågen är det bara de som har tur som överlever. Efter tredje vågen är det bara de som har otur som överlever. Efter fjärde vågen finns bara en regel: lita inte på någon.
Nu är det gryning efter den femte vågen och Cassie flyr från De andra. De som ser ut som människor men som dödar alla de ser. De andra, som splittrat jordens få överlevande. Cassies föräldrar är döda och hennes lillebror tillfångatagen. Nu flyr hon för livet, hon flyr från De andra.
Cassie har valt att inte lita på någon. Hon vet att "ensam är stark" inte bara är ett slitet uttryck, utan kanske enda sättet att hålla sig vid liv."
Det här blir nog ett ganska kort inlägg för jag vet inte riktigt vad jag ska säga om boken. Den började bra, det började riktigt spännande och intressant. Men sen blev det mest, mjeh. Jag var inte så intresserad av vad som hände och jag kan inte riktigt förklara varför.

Jag hade nog gillat det mer om det bara höll sig till Cassies berättelse. Men nu hoppar det mellan olika personer och i den här boken funkar det inte för mig.

Jag ville verkligen gilla den! Men tyvärr höll det inte hela vägen.

4 kommentarer:

  1. Jag tyckte den var bra fast jag vet inte om jag kommer läsa vidare i serien.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du gillade den! Jag ville så gärna :(

      Radera
  2. jag skall snart läsa denna. Hoppas verkligen att jag gillar den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hoppas du gillar den bättre än vad jag gjorde! Ska bli intressant att läsa om dina tankar sen :)

      Radera