torsdag 13 november 2014

Nu ser du mig av S.J Bolton


Originaltitel: Now You See Me
Sidor: 438 (Inbunden)
"Trots sin djupa fascination för Jack the Ripper har den unga London-polisen Lacey Flint aldrig jobbat med ett mordfall eller sett ett lik på nära håll. Förrän nu.
När Lacey en kväll närmar sig sin bil ser hon en döende kvinna stå lutad mot passagerarsidan. Kvinnan har blivit brutalt knivskuren bara ett ögonblick tidigare, och dör i Laceys famn. Lacey kastas huvudstupa in i sin första mördarjakt, och hon skyr inga medel för att hitta den bestialiske mördaren.
Men hennes stora fall blir också början på en högst personlig mardröm. När Lacey får ett brev med ett välbekant innehåll, skrivet med blod, blir det uppenbart att det är en modern Jack the Ripper-kopia hon har att göra med. En som dessutom tycks vara fixerad vid just Lacey.
Ska hon, en oerfaren polis, kunna överlista mördaren? En mördare vars ökända förebild lyckades undkomma alla..."
Jag har ju tidigare läst både Livrädd och Odödlig av S.J Bolton. Men hade alltså fram tills alldeles nyligt missat att läsa första boken om Lacey Flint.
I tisdags däremot började jag på den..och kunde inte ligga ner den förrän den var utläst, tjugo över tolv på natten, när jag egentligen borde ha sovit för någon timme sedan.

Men det gick inte! Jag var tvungen att läsa ut den och se hur allt gick. För jäklar, vad Bolton kan skriva spännande böcker! Det drar igång direkt och sedan händer det alltid något som gör att jag tänker "bara ett kapitel till", tills boken är utläst.

Jag älskar dessutom att det knyter an till Jack the Ripper, för även jag är fascinerad av allt som sägs kring de morden. Det gör boken ännu mer intressant och spännande att läsa. Jag tycker det är otroligt fascinerande att läsa om de olika teorierna om vem det var och hur Bolton knyter ihop det med Laceys berättelse.

Har du inte plockat upp något av S.J Bolton ännu? Gör det!

10 kommentarer:

  1. Jag har taggat dig till att göra en tag som jag skapat, hoppas du vill haka på :)
    http://jagochminabocker.blogspot.se/2014/11/bok-till-film-gif-tag.html

    SvaraRadera
  2. Har en bok av Bolton som jag snart skall läsa. Skall bli intressant.

    SvaraRadera
  3. Hon är verkligen en favoritförfattare hos mig också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja kan nog räknas som en favorit för mig också nu :)

      Radera
  4. Tyckte så himla mycket om denna. Gillade hur de refererades till Jack the Ripper

    SvaraRadera
  5. Sharon Bolton är helt klart min favorit författare just nu!! HOn levererar verkligen med varje bok så vill bara ha mer och mer!!

    SvaraRadera