tisdag 25 november 2014

20 snabba

Jag har sett de här 20 snabba frågorna cirkulera på olika bokbloggar och nu känner jag också för att göra dom! Det passar perfekt i mörkret och snön som yr utanför. Det är Enligt o som har kommit på frågorna.

Augustpriset eller Nobelpriset?
Jag kan inte välja faktiskt, jag har tidigare aldrig tänkt på priserna överhuvudtaget så jag har inget att göra mitt val på.

Malala Yousafzai eller Patrick Modiano?
Eftersom det här året är första jag faktiskt har koll på vem som vann Nobelpriset, så har jag kollat upp hans böcker lite och är intresserad av att läsa dem.

Hungerspelen eller Hobbit?
Hobbit, alltid! Hungerspelen kommer inte ens i närheten.

Horace Engdahl eller Peter Englund?
Jag har ingen aning, kan inte ge något svar!

Snö eller regn?
Självklart snö! Det är fint och ljust och mysigt. Det ska vara snö så här i juletider!

Lussekatter eller pepparkakor?
Jag tycker nog lussekatter är godast, men jag själv gör mest pepparkakor. Men går jag bara på smaken så är det lussekatter som vinner!

Dystopi eller feelgood?
Jag gillar ju mina mörka böcker så det här kanske inte var så överraskande svar.

Lars Kepler eller Camilla Läckberg?
Kepler är i mina ögon mer spännande än Läckberg.

Amaryllis eller hyacint?
Meh, inget svar här heller! Jag och blommor är inte bästa vänner, de skulle inte överleva hos mig.

Pappersbok eller e-bok?
Pappersbok alla gånger!

Biografi eller memoar?
Utan att jag kan ge någon egentlig anledning till det.

Mia Skäringer eller Lena Dunham?
Jag älskar Mia Skäringer, hennes böcker har träffat mitt rätt i hjärtat flera gånger.

Glögg eller julmust?
Varmt och mysigt!

Fredrik Backman eller Lena Andersson?
Nu har jag inte läst något av Lena Andersson, men jag tror inte hon skulle kunna bli vald före Backman av mig ändå.

Tegelstenar eller tunnisar?
Jag läser både tunna och tegelstenar, men har kanske en förkärlek för de lite längre böckerna.

Film eller tv-serie?
Jag är ganska dålig på att se på film egentligen. Det blir oftast tv-serier när jag väl ser något.

Netflix eller HBO?
Det är den enda jag har testat.

En i taget eller slalomläsning?
Det går lite i perioder men just nu slalomläser jag för glatta livet.

Skratt eller gråt?
Hade inte rysningar kunnat vara med som alternativ? Då hade jag kunnat välja..Mellan skratt och gråt vet jag dock inte.

Julafton eller nyårsafton?
Självklart val för mig. Jag älskar julafton, det är en mysig dag! Nyår har jag börjat avsky...min ena hund är livrädd för raketerna så den tiden på året är bara plåga för oss.

8 kommentarer:

  1. Håller med om att det ska vara snö nu! Det är så mysigt! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja annars är det bara mörkt och trist :)

      Radera
  2. Vad kul att läsa dina svar! (:

    SvaraRadera
  3. Sv: Men eller hur! Jag har inte läst vidare än (efter sid 60) men allt är fortfarande lika knepigt och tycker den fortsätter så!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska bli spännande att se ditt inlägg om den! :)

      Radera
    2. Inlägget är uppe! Lägger upp allt eftersom jag och pappa snackar om boken sedan, och dina tankar med om du vill dela med dig!

      Radera
  4. Kul läsning och jag lärde mig minsann ett nytt ord på köpet! :) Aldrig hört 'slalomläsning' förut, men klockren beskrivning på nåt som jag gjort i hela mitt liv :)

    SvaraRadera