tisdag 21 september 2021

Tisdagstrion - Böcker jag ser fram emot att läsa i höst

 

Veckans tema inne hos Ugglan & Boken är lätt! Eller ja, det är lite svårt att bara få ner antalet böcker till tre men jag ska göra mitt bästa. Så här är tre böcker jag ser fram emot att läsa. 


Först och främst, Vinnarna av Fredrik Backman. Jag kan inte ens beskriva hur mycket jag ser fram emot den här boken.


The Sanatorium av Sarah Pearse köpte jag för inte så länge sedan. Jag har sparat den tills kvällarna är mörka igen.


Vald av Solen av Frida Hallberg är del två i Norvala-serien och jag har sett fram emot att få dyka in i den världen igen.

32 kommentarer:

  1. The Sanatorium ser riktigt spännande ut - perfekt höstläsning! Jag inser att jag borde läsa Björnstad-böckerna, men än så länge har det inte blivit av.

    SvaraRadera
  2. Jag har just nu svårt att förstå hur jag missade Backmans bok. Men som tur är är det många som uppmärksammar mig på den idag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är många som längtat efter den :)

      Radera
  3. Insåg så sent som i går att Backman har en ny på g. Den lär hamna hos oss.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har redan förhandsbeställt den :)

      Radera
  4. Här är Backman igen. Ja, ska jag någonsin läsa honom?

    SvaraRadera
  5. Backman känner jag igen. de andra två är helt okända för mig

    SvaraRadera
  6. Du ska se, en vacker dag kommer jag också att kunna säga att jag läst Backman ;) Norvalaserien har du gjort mig nyfiken på.

    SvaraRadera
  7. Det är först efter att ha läst flera inlägg i dagens Tisdagstrio som jag har fått veta att det kommer en tredje del om Björnstad. Den MÅSTE jag läsa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kommer slänga mig på den direkt :D

      Radera
  8. Så många olika böcker på allas läslistor! Härligt

    SvaraRadera
  9. Spännande böcker, Backmans får man väl läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är ett måste för min läsning :)

      Radera
  10. Vinnarna hade jag också med. De andra tre kände jag inte till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vinnarna är det nog många som längtat efter :D

      Radera
  11. Vinnarna vill även jag läsa så småningom.

    SvaraRadera
  12. Vinnarna är med i min trio med. Tack för tips om de andra två.

    SvaraRadera
  13. Vinnarna är den stora vinnaren den här veckan, tror jag.

    SvaraRadera
  14. Gleder meg så mye til Vinnarna selv, elsker Backmans bøker <3 Dessuten har jeg lest at Vinnarna er hele 700 sider og tanken på å ha en så lang bok av Backman å kose meg med fryder meg :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också sett att det är en riktig tegelsten :D

      Radera
  15. Vinnarna ser jag också fram emot :) The Sanatorium blir jag riktigt nyfiken på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. The Sanatorium ska jag också läsa nu i oktober, hoppas på att den ska vara lagom creepy :D

      Radera