fredag 12 oktober 2018

Mina lästa böcker del 3


13 kommentarer:

  1. Tack för en spännande genomgång av dina lästa böcker, blev extra nyfiken på In i skogen. Imponerad över ditt läsfokus och att du minns handlingen i varenda bok.

    Trevlig helg!
    nicklas

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Inte riktigt alla men många kommer jag ihåg :)

      Radera
  2. Fick flera intressanta tips och kände igen en del! :D Demonologi tyckte jag också mycket om, Damen i svart håller jag med dig angående slutet! Järnskallen står oläst i hyllan (suprise?), blev pepp på den igen. Dit du inte får gå är faktiskt nästa bok jag tänkte plocka upp efter jag läst ut den jag håller på med nu! Ha en riktigt fin helg! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skulle vara väldigt kul att höra vad du tycker om Järnskallen! :)

      Radera
  3. Hej V! Nu har jag läst min oktoberklassiker - Frankenstein. Boken överraskade mig, eftersom den inte alls var som filmerna.

    SvaraRadera
  4. Skuggan över stenbänken var lite av en nostalgitripp för mig när du nämnde den! Älskade den som barn och läste om den flera gånger. Om jag inte minns helt fel har jag för mig att det finns en fortsättning på den?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror hela serien är...4 böcker? Men jag bara läst de första två!

      Radera
    2. Oj, var det så många delar!? Hade verkligen noll koll på det. Hur är andra boken jämfört med första tycker du?

      Radera
    3. Nu var det ju en herrans massa år sen jag läste dom sist men jag minns båda som väldigt bra! :)

      Radera
    4. Ska försöka hålla det i bakhuvudet och läsa ettan igen samt leta upp de andra i serien :D

      Radera
  5. Kejsarserien av Conn Iggulden innehåller fem böcker som är jätteintressanta. Det är också hans serie Erövraren som handlar om Djingis Khan och hans arvtagare.

    SvaraRadera