tisdag 26 december 2017

Veckans topplista - Böcker jag ville läsa men inte hann med under 2017


Snart är året slut och det är klart det finns böcker man inte hunnit med! Det är temat inne hos Johanna idag, böcker man velat läsa men inte hunnit med under 2017. Det här skulle ju lätt kunna vara alla mina olästa böcker men jag ska försöka plocka ut 5 stycken.


Jag vill ju alltid läsa mer Stephen King men den här har jag varit sugen på länge nu och ändå inte lyckats ta mig tid för. Det måste bli ändring under 2018!


Den här har också stått och väntat alldeles för länge. Jag och Nitro får ta tag i den och göra övningarna som finns!


Nu upprepar jag mig men den här ska bannemig läsas under 2018! Den har väntat alldeles för länge och jag är säker på att jag kommer älska den.


Har velat läsa den här sedan den kom ut eftersom jag själv är väldigt introvert. Men den står fortfarande och väntar. 


Jag vill verkligen läsa om Harry Potter i de nya, vackra illustrerade utgåvorna. Hade tänkt hinna med första under 2017 i alla fall men det blev inte av. 

42 kommentarer:

  1. tänk att Blonde väntar fortfarande i bokhyllan

    SvaraRadera
  2. Stephen Kingboken har jag läst, lite för lång men ändå bra! Harry Potter boken har jag bläddrat i på jobbet och den är fin. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Potter-böckerna är verkligen så fina!

      Radera
  3. Kennedy-boken har min man nästan läst ut. Efter att ha läst den i nåt år, eller så ;) Han är inte så mycket för att läsa som du nog förstår. Även fast han tycker att den är bra.

    SvaraRadera
  4. Ja svårt att bara plocka ut 5 böcker! :) Jag har också Tyst av Susan Cain som jag inte har läst än av någon anledning då jag också är väldigt introvert. Men det får vi ändra på! Att läsa boken alltså.. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha precis! Själva introvert-delen behöver vi inte ändra på :D

      Radera
  5. 22/11 1963 och Blonde skall jag absolut försöka läsa nästa år.

    SvaraRadera
  6. 22/11/63 har jag läst. Intressant tema men inte Kings bästa tyckte jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns så många jag har kvar att läsa av honom :)

      Radera
  7. Blonde är väldigt bra! Jag har tänkt jag skulle ta och läsa den igen. Startar du en read-a-long är jag då garanterat med ;)
    Kings bok har jag också i min olästa hylla. Någon gång tar jag mig väl till den med tänker jag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi kanske kan läsa den tillsammans under 2018 :D

      Radera
    2. Det hade jag gärna gjort :)

      Radera
    3. Den read-alongen hänger jag med på i så fall. Har länge tänkt på Blonde men aldrig kommit mig för (främst pga tjockleken).

      Radera
    4. Vad kul! Då får vi ta och fixa det någon månad :D

      Radera
  8. Hoppas du hinner med dem under 2018!

    SvaraRadera
  9. Blonde är nog Oates bäst. vi läste den i läsecirkeln och alla blev mycket berörda

    SvaraRadera
  10. 22/11 1963 är väldigt tjock, men bra :)

    SvaraRadera
  11. Någon av Stephen Kings lite nyare böcker kunde vara en bok att sätta tänderna i.

    SvaraRadera
  12. Blonde och 22/11/63 har jag läst, helt okej böcker.

    SvaraRadera
  13. Hur smart är din hund är jag jätte nyfiken på!! :) Du får gärna skriva inlägg om det ni får göra och hur det gick :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul! Då blev jag ännu mer pepp på att ta tag i den :D

      Radera
  14. Stephen Kings bok är jag också sugen på att läsa. De illustrerade utgåvorna av Harry Potter är verkligen så fina, läst precis klart den tredje och det blir en helt ny upplevelse när man läser om böckerna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår det! Illustrationerna är ju så vackra! Måste läsa den första 2018!

      Radera
  15. Jag har också Stephen Kings bok som hyllvärmare, verkar såå intressant, har alltid gillat Kennedy-familjen.

    SvaraRadera
  16. Även här finns det ju fler än fem. 😉 Önskar dig ett gott nytt (läs) år!

    SvaraRadera
  17. Tyckte hundboken kändes igen, läser just nu en annan av den författaren :) Susan cains bok är väldigt bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul! Ska bli spännande att höra vad du tycker om den handbok du läser :)

      Radera
  18. Jag läste King-boken för ett par år sedan och minns fortfarande många detaljer från den. Så bra är den! Skrev en recension då. Om man inte orkar läsa den tegelstenen finns det även en TV-serie som är rätt trogen historien.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad kul! Ska läsa boken och sen se tv-serien :)

      Radera