fredag 22 december 2017

Dags för lite mer klassiker i mitt liv!


46 kommentarer:

  1. Svar: Data spel jag spelar är Dota, Elder scrolls online, Little Nightmares och alla Lego spelen :) Vad brukar du spela? (Gissar att du också brukar spela när du frågar..)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Brukade spela mer förut och då var det oftast Icewind Dale, Baldurs gate och Neverwinter Nights :) Sen spelade jag Fable på xboxet jag och dåvarande sambon hade :)

      Radera
  2. Hahaha, vilken skillnad det är från de första videorna du spelade in då man fick höja volymen för att höra vad du sa. Nu är du till och med lite galen - roligt att se! :)
    Vilken rolig idé med klassikerna! Jag borde hänga på utmaningen men låter bli, för jag har svårt att planera min läsning. Jag gör så att jag försöker läsa någon eller några klassiker ändå. Din hög såg trevlig ut och jag har flera av dem stående i hyllan. Peter Pan har stått där vääääldigt länge och jag blir sugen på att läsa den varje gång jag ser den. Kanske blir det av under 2018!
    Djungelboken läste jag på svenska när jag gick i sexan och då fastnade jag halvvägs ungefär (men på den tiden tog det ofta stopp med böcker). Förra året läste jag den på engelska och ÄLSKADE den. Så där har du i alla fall trevlig läsning framför dig! Jag kanske slår till med Djungelboken 2 nästa år. :)
    Och slutligen GOD JUL och GOTT NYTT ÅR till dig också! Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha lite galen, vad roligt att höra! :) Låter lovande med Djungelboken :D Har ju sett flera olika filmversioner så det ska bli väldigt spännande att äntligen läsa boken också! God jul och nytt år till dig också! Kram!

      Radera
  3. Emma och Unga kvinnor har jag läst. Tyckte mycket om! Övriga klassiker du vill läsa verkar bra, hela bunten. Blir sugen på Djungelboken. God jul.

    SvaraRadera
  4. Vilken fin julklädsel och varmt tack för bra tips igen! Emma och Djungelboken vill jag gärna läsa, såg Djungelboken på bio med farmor när jag var liten så nu är det på tiden att jag läser boken också : ) Kram och God Jul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) Ja det är samma här, har ju sett Djungelboken på film men aldrig läst den så nu är det dags :) God jul!

      Radera
  5. Så kul utmaning! Jag ska fundera lite på saken men tror nog att jag kommer vilja vara med. Har rätt många klassiker i min hylla ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul! :D Då blir det spännande att se vilka du väljer i så fall :)

      Radera
  6. Underbart söta små horn! :) Finns så många klassiker jag inte har läst, t ex Peter Pan. Tack för tipset! Unga kvinnor har jag läst, men det var nog på gymnasiet så den skulle säkert vara nästan som en ny läsupplevelse om jag läste om den. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Hade knappt tänkt på att Peter Pan var en bok tidigare innan jag hittade den på secobd hand så den ska verkligen bli kul att läsa :)

      Radera
  7. På riktigt så har jag läst Unga kvinnor just för att Joey och Rachel byter böcker. Köpte den på bokrean för två år sen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha jag tycker det är en underbar anledning! :)

      Radera
  8. Walden har jag börjat på men fastnat. Kanske blir 2018 året då jag bli klar?

    SvaraRadera
  9. Ibland är det definitivt dags för mer klassiker i ens liv, då är det bara att ge sig hän. Siktade bara in böckerna du höll upp (hörseln min är kajko) och Djungelboken vore nåt, skandal att man inte läst den "på riktigt". :)
    Snitsig outfit förresten, väldigt säsongsanpassad lixom. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kände lite samma om Djungelboken! Man borde ju ha läst den :). Ska bli väldigt spännande att se hur den är som bok! Tack så mycket :D Jag lever mig in i julen så mycket jag kan :p

      Radera
  10. Vilket smart upplägg, jag ska nog göra likadant! Jag har ju också flera klassiker som står i bokhyllan och jag vet inte varför just dem fått vänta så länge för jag vill ju verkligen läsa dem! Har några som du visade så jag kommer nog att läsa dem också. :) Ha en riktigt GOD JUL!! :D

    SvaraRadera
  11. Blir sugen på att hänga på det här då jag läst så få klassiker. Fortsatt trevlig helg!

    SvaraRadera
  12. Låter trevligt. Tror jag försöker hänga på. Skall välja ut 6 stycken och återkommer med dem i ett inlägg på bloggen under veckan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul! Ska bli spännande att se vilka du väljer :)

      Radera
  13. God fortsättning får jag säga till dig. Såg att du varit förbi hos mig men blev någe galet mä kommentarerna. Hehe sånt som händer så då får jag ju titta tillbaka till dig. Kul att se din video och klassiker borde man läsa oftare så jag hakar gärna på denna utmaning. Ska se om jag får till en video dessutom...Ha en skön tisdagskväll.
    Kram Cissi

    SvaraRadera
    Svar
    1. God fortsättning! Vad kul :) Ska bli spännande att se vilka du väljer!

      Radera
  14. Jag har läst Walden och tycker den är väldigt intresant (kanske lite trög men värd att läsas). Har också läst Emma men trots att jag älskar Austen så gillar jag inte denna. Jag gillade dock den moderna versionen av Alexander McCall Smith. Lycka till, många bra val där. Kanske att jag hänger på...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska väldigt intressant att läsa den :). Gör gärna det! Vore jättekul :)

      Radera
  15. Jag drog fram 6 klassiker i hyllan sedan jag såg din video, kan inte lova att jag läser nån, men gör ett försök i alla fall! :) Ett första steg är att välja ut böcker ändå .... så jag drog fram Brott och straff (Dostojevskij), Processen (Kafka), Dorian Grays porträtt (Wilde), Dracula (Bram Stoker) To kill a mocking bird (Harper Lee) och Emma (Austen)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du vill försöka! :) Emma ska jag läsa nu januari :)

      Radera
  16. Jag har lovat mig själv att ta det lugnt med utmaningar. Men en klassikerutmaning låter ju jättekul! Och varför i all världen har jag aldrig läst Djungelboken? Jag ska försöka hänga på.

    SvaraRadera
  17. jag kan inte motstå en klassikerutmaning. jag älskar klassiker och håller på med en just nu. Walden har jag läst och den älskade jag. Unga flickor har jag läst, men den skulle jag vilja läsa om liksom Djungelboken. Moby Dick har jag läst och borde läsa om. Emma också, förresten

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du vill vara med! :) Haha och kul att du redan läst 5 av mina 6 :P

      Radera
  18. jag gör ett försök, fem av dessa vill jag läsa.

    SvaraRadera
  19. Låter kul! Jag hade ett "klassikerprojekt 2017" där jag planerade att läsa sju klassiker. Jag läste... ta da! En :( Ack en sådan nesa! Moby Dick blev jag klar med först nu i januari - mer beroende på att jag fortfarande, periodvis, har svårt att läsa efter ett utmattningssyndrom än på boken som sådan. Jag är väldigt glad att jag tog mig i kragen och läste ut den, det var den värd. Djungelboken har jag läst, liksom Emma. Jag tror aldrig att jag blev klar med Peter Pan, men den står här i bokhyllan, liksom Walden (inte lika snygg utgåva som din!), som jag väldigt gärna vill läsa, helst på sommaren när jag uppe i buan. Jag har dock läst 'Fågeldagbok' som är underbar.
    Men alltså, jag kanske skulle ta och hänga på ändå. I synnerhet som jag nu har Storytel och kan lyssna när det inte funkar att läsa. Tre klassiker har jag faktiskt redan klämt i år: Moby Dick (som sagt), Stäppvargen och Robinson Crusoe - jag kan välja ytterligare sex. Det passar dessutom bra med ett ännu inte outat läsprojekt för 2018 :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du blir sugen att hänga på! Storytel är verkligen guld när man inte orkar läsa! Hade en period då jag inte kunde koncentrera mig på fysiska böcker och då var Storytel räddningen :)

      Radera
    2. Jag hänger på och nu har jag lagt ut min lista. Men det blir Storytel för hela slanten.
      http://havstroll.blogspot.se/2018/01/lasutmaning-6-klassiker-pa-6-manader.html

      Radera
  20. Näe, jag som inte skulle vara med på fler utmaningar i år... nu blev jag ju sugen på att vara med på den här Klassikerutmaningen, kanske kombinerat med Hyllvärmarutmaningen, eftersom jag har många klassiker stående i bokhyllan sedan åratal tillbaka, olästa... Jag började med klassiker litet på egen hand nu i januari, Den gamle och havet, och insåg att jag måste verkligen läsa fler klassiker och inte bara fastna i nyutkomna böcker. Jag gör det, jag är med! Skall leta i bokhyllorna, fota och skriva ett inlägg i bloggen i dag om vilka böcker jag valt. Tack för inspirationen, och tack för extra twist på videon med extra mycket humor den här gången :) Ha en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du vill hänga på trots att du inte tänkte vara med på fler utmaningar! Det är ju så lätt att glömma de där klassikerna som står och väntar när det hela tiden kommer nya böcker :). Ser fram emot ditt inlägg! Och kul att du gillade videon :D Trevlig helg!

      Radera
  21. det blev under hela 2018:
    https://hannelesbibliotek.blogspot.com/2018/12/klassikerutmaning.html

    SvaraRadera
  22. ja, det blev sex klassiker på sex månader.
    https://mrscalloway.blogspot.com/2019/01/resultatet-av-ett-par-utmaningar.html

    SvaraRadera