söndag 29 mars 2015

En bokbloggares hemliga liv

Jag såg att Nelly hade gjort den och tyckte den verkade rolig så, jag kidnappar den av henne och svarar på frågorna!

1. Hur länge har du bloggat?
Sedan 17:e april 2011! Nästan 4 år alltså :)Tänk vad tiden gått fort och hur väldigt annorlunda livet är nu! Då bodde jag i Värmland med sambo fortfarande, hade inget jobb och var djupt inne i ångesten. Nu har jag tagit mig tillbaka norrut, utan sambo, med ett jobb och även om ångesten inte släppt mig helt är det en otrolig skillnad på mig då och nu.

2. Tror du att du kommer sluta blogga om böcker i framtiden?
Det är ju alltid svårt att säga men som det är just nu ser jag inte varför jag skulle sluta!

3. Vad är det bästa med att vara en bokbloggare?
Alla andra bokbloggare som är så trevliga! Att ha ett litet "samhälle" här på nätet man passar in i. Få prata med böcker med folk som gillar det lika mycket som jag gör. Förlagen som är generösa och skickar recensionsexemplar är också något som kan förgylla dagarna. Det är verkligen toppen när man inte har så mycket pengar över att lägga på nya böcker som kostar lite mer, det ger en chans att hänga med lite i svängarna ändå, så tusen tack till förlagen!

4. Vad är det värsta med att vara en bokbloggare?
Hm...kanske att alla olästa böcker ökar i takt mycket fortare nu än innan jag bokbloggade! Fast det är ett trevligt problem i och för sig.
Men det kanske är som Nelly också säger, när inspirationen försvinner, man vill skriva men hjärnan är totalt tom.

5. Har du svårt att skriva rubriker till dina inlägg?
Njae, inte direkt. Har väl inte världens fiffigaste rubriker men det är i alla fall rubriker.

6. Finns det någon bokbloggare som du beundrar?
Varenda en. Jag tycker alla skriver så bra och intressant!

7. Vilken bokbloggare skulle du vilja ha som gästbloggare på din blogg?
 Oj svårt...jag vet faktiskt inte! Jättesvårt att välja.

8. Hur ser din rutin ut när du bloggar? T ex vilken tid, klädsel, dryck m.m.
En väldigt rutinlös bloggerska här skulle jag säga. Men, kanske bloggar mest på kvällarna. Och kanske har kaffe med mig väldigt ofta.

9. Har du svårt för att skriva recensioner?
Ibland, när jag hakar upp mig på ordet recensioner och försöker pressa fram något svinbra istället för att bara skriva det jag tänker och känner. Och ibland är svårt att skriva exakt varför jag gillar eller inte gillar en bok.

10. Vad tycker du om bokbloggarvärlden?
Den är så otroligt härlig! Alla bloggare och läsare är så otroligt snälla. Det är verkligen en glädje att vara en del av den.

11. Vilka taggar du för den här taggen?
Eftersom jag var så fräck och gjorde den utan att bli taggad så taggar jag istället alla som vill göra den!

10 kommentarer:

  1. Håller med om att alla är så trevliga och snälla! Verkligen bra stämning! Trevlig söndag.

    SvaraRadera
  2. skönt att höra att fler än jag är rutinlösa. Ibland kan jag sakna att ha rutiner men samtidigt ser mina veckor olika ut vecka till vecka och energin är olika från dag till dag så skulle aldrig funka för mig att göra vissa saker vissa dagar...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är samma här, energinivån får bestämma lite

      Radera
  3. Håller med dig: det är så himla härlig stämning i bokbloggarvärlden :)

    Jag kan också haka upp mig på ordet "recension" och bli helt blockerad. Överlag har jag ganska svårt att skriva recensioner, särskilt om boken är lite sådär diffust i gränszonen mellan att jag gillar eller inte gillar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja då är det lite svårt att veta vad man ska skriva, lättast är det väl om man det är en bok man tokälskar :)

      Radera
  4. Jag instämmer på samtliga punkter :)!

    SvaraRadera
  5. Älskar också bokbloggsvärlden. Alla är så himla snälla och hjälpsamma. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja eller hur :) Det är en fin del av internet :)

      Radera
  6. Så himla fin, härlig och omtänksam stämning bland alla bokbloggar :)

    SvaraRadera