tisdag 9 april 2019

Veckans topplista - Favoriter jag har tappat bort


Författare som man brukade läsa allt av men som nu fallit i glömska är temat inne hos Johanna idag. Det är lite klurigt. Jag har ju mina favoriter (King och Koontz till exempel) men jag har verkligen inte hunnit läsa allt av dem eftersom de är väldigt produktiva författare som hållit på länge. Så de är ju inte bortglömda egentligen. Men här är några som jag behöver läsa ikapp kan man väl säga.


Jag har läst de fyra första i den här serien men nu har jag hamnat efter några böcker!


Bolton är också en favorit som jag har hamnat lite efter med.


Gökens rop har jag läst, men det har ju hunnit komma två delar till på svenska som jag inte har hunnit med och eftersom det är J.K. Rowling som döljer sig bakom Galbraith så vill jag verkligen läsa allt som kommer ut.


Av Hayder har jag läst alla böcker som finns på svenska, eller i alla fall alla som handlar om Jack Caffery. Men det finns fler på engelska som jag inte har läst ännu.


Adler-Olsens serie om Avdelning Q ligger jag också efter i. Behöver verkligen läsa vidare snart!

28 kommentarer:

  1. Boltons är riktigt bra, inte läst flera.

    SvaraRadera
  2. Både Sharon Bolton och Jussi Adler-Olsen finns med i min läsplanering för i år, eftersom båda kanske inte är glömda eller borttappade, men jag har inte läst dem på länge.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej glömda är ingen på min lista direkt, bara hamnat lite på efterkälken :)

      Radera
  3. Väldigt intressanta böcker i din lista! :D Bolton är jättebra, har läst alla Lacey Flint men så finns det flera andra att komma ikapp med. Gökens rop måste jag verkligen läsa snart, har alla tre i hyllan ju! M.J. Arlidge blev jag nyfiken på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har också läst alla om Lacey Flint men inte hunnit med de andra!

      Radera
  4. Tack för fina tips! Jag har läst Sharon Bolton och Jussi Adler-Olsen.

    SvaraRadera
  5. Det måste vara svårt att hinna läsa serier. Den enda författaren jag har läst här är Jussi Adler-Olsen och då bara en om a delning Q. Men den var en bra deckare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja för mig är det svårt att hinna med serier! Men de är ju bra så någon gång tar jag mig väl igenom dem :)

      Radera
  6. Fyra av fem obekanta för mig, och jag har inte läst "Selfies" heller fast flera andra av den duktige dansken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har läst de tre eller fyra första :)

      Radera
  7. Adler-Olsens Avdelning Q serie ligger jag bra till med men han får gärna komma med ny bok i den. Bolton var det ett tag sen jag läste, likaså Arlidge.

    SvaraRadera
  8. Hantverkaren är jag lite nyfiken på men herregud dygnets timmar räcker inte till.

    SvaraRadera
  9. Sharon Bolton har jag inte läst mycket av fastän jag har god lust. Adler-Olsen har jag aldrig kommit igång med. Mo Hayder har jag läst några stycken

    SvaraRadera
  10. Jag har just läst, eller lyssnat som ljudbok, andra delen i serien av Galbraith/Rowling. Och jag planerar nog en fortsättning.

    SvaraRadera
  11. Av Sharon Bolton har jag bara läst en bok. Gillade den mycket så jag vill läsa fler.

    SvaraRadera
  12. Galbraith och Hayder borde jag också fortsätta med...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så många böcker man vill hinna med :)

      Radera
  13. Alridges serie har jag halkat efter i

    SvaraRadera
  14. Jag var inte med denna vecka eftersom jag inte kom på någon författare jag har glömt bort.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej glömt bort kan man nog inte säga att jag gjort heller :) Bara inte läst på ett tag!

      Radera