söndag 19 juli 2015

Läser just nu


Denna gråa söndag blir det en liten uppdatering om vad jag läser och lyssnar på för tillfället. Jag har ju inte allt här till höger på bloggen, då skulle det bli så många bilder!

Först och främst läser jag Under den svarta manteln av Bo Strömberg, som är ett recensionsexemplar av författaren. Jag har kommit mer än halvvägs, så det lär dyka upp ett inlägg om den under veckan.
Sedan har jag även börjat lite smått på Allegiant av Veronica Roth, känner att det är dags att avsluta den trilogin nu!


         
                       

Sedan lyssnar jag även på Magnus Härenstams Morsning & Goodbye lite men mest lyssnar jag på Sagan om Isfolket av Margit Sandemo på kvällarna innan jag ska sova. Isfolket är däremot inget jag kommer skriva om på bloggen eftersom det inte är första gången jag läser dem, och det är en så lång serie.



                         

















Vad läser/lyssnar ni på? :)

12 kommentarer:

  1. Läser Den nionde graven av Stefan Ahnhem och lyssnar på Lotus blues av Kristina Ohlsson. Bägge väldigt spännande böcker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den nionde graven funderar jag på att läsa :)

      Radera
  2. Varje gång jag läser om Sagan om Isfolket hos någon av er ångrar jag att jag sålde bort hela serien för nåt år sedan. Trodde jag var klar med dem men nja, jag förhastade mig lite känner jag. Trist.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh det skulle jag nog aldrig klara! De är mig för kära för det :)

      Radera
  3. Härenstams bok skulle jag vilja läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Älskade Fem myror är fler än fyra elefanter så därför jag vill ta mig igenom den :)

      Radera
  4. Vilken härlig blandning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen lite allt möjligt!

      Radera
  5. Jag läser en biografi om Laura Ingalls Wilder
    http://vajb.blogg.se/2015/july/lilla-huset-pa-prarien.html
    och lyssnar på 'Drottningen vänder blad'

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det lät som en intressant biografi!

      Radera
  6. Just nu hålller jag på med Sophies Historia, för att snart ta mig vidare med Kungarnas Krig :D <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sophies historia har jag funderat på att läsa! :)

      Radera