lördag 26 december 2015

20 snabba om julen


Jag hittade de här frågorna inne hos enligt O, snabba svar om julen, både läsning och annat :).

Tomten eller Grinchen? Tomten alla gånger!

Knäck eller Ischoklad? Jag verkar vara den enda som väljer det här, i alla fall i min omgivning!

Lussekatt eller Pepparkaka? Nomnomnom

Karl-Bertil eller Kalle? Det är tradition hos oss så jag följer det :).

Marsipangris eller Julskinka? Julskinka och rödbetssallad är allt jag behöver på ett julbord!

Julmord eller Julmys? Men..men...jag vill ha både och!

Boken eller Filmen? I 99% av fallen.

Hundöra eller Bokmärke? Väldigt sällan hundöra.

Morgonpigg eller Nattuggla? Natten är min tid.

Julmust eller Glögg? Gillar båda men i år har jag verkligen varit glöggtokig.

Downton eller Bullerbyn? Har aldrig sett Downton.

Ove eller Obi-Wan? Jag gillar båda så det var svårt att välja!

Gina eller Arne? Såg inte Gina så kan inte uttala mig.

Modig eller Fröken Friman? Ingen aning.

Ljudbok eller e-bok? Kan inte med e-böcker.

Regn eller Snö? Det ska vara snö på vintern.

Håkan Hellström eller Bruce Springsteen? Utan tvekan.

Kokbok eller Bakbok? Så mycket roligare än att laga mat!

En i taget eller slalomläsning? Jag har 3 böcker på gång nu så...

Amaryllis eller Hyacint? Ingen av dem faktiskt.


Häng på ni också! :)

4 kommentarer:

  1. Ischoklad är helt sjukt gott :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men ja! Äntligen någon annan som tycker det :)

      Radera
  2. Får se om jag hinner med den här innan julen är slut. Fast det går nog bra senare också, var ju inte jättemkt om just julen!

    SvaraRadera