torsdag 17 mars 2022

Emmas affär av Tessa Dare

 

Originaltitel: The Dutchess Deal
Längd: 8 h 58 min
Uppläsare: Mirja Turestedt
"Ända sedan hertigen av Ashbury återvände hem från kriget har han insett att han behöver en arvinge. Och eftersom hans tidigare förlovning brutits behöver han alltså hitta en lämplig fru. När sömmerskan Emma Gladstone dyker upp iklädd den brudklänning som hans tidigare fästmö varken hämtat eller betalat för bestämmer han sig för att det ska bli hon. Men med villkoret att de inte, under några omständigheter, får bli kära."

Det här måste jag nog säga är att gå lite utanför min comfort zone när det gäller läsning. Jag dras sällan till romance. Men, jag har hört väldigt mycket bra om Tessa Dares böcker på booktube och i en del poddar så när jag såg att den här hade översatts till svenska och fanns som ljudbok blev jag nyfiken.

Är man obekväm med sexscener så är det här antagligen inte rätt bok att plocka upp. Det är en väldigt het, historisk romance. På engelska brukar man prata om "open door" eller "closed door" när man beskriver hur detaljerade sexscener är och i den här skulle jag säga att det är öppna dörrar.

Det är väldigt lätt att lista ut hur den kommer sluta och ungefär hur vägen dit kommer att se ut. Men, jag får ändå erkänna att jag faktiskt satt och skrattade en hel del under lyssningen. Den har oväntat många roliga stunder.

Sedan blir jag ju tokig på alla missförstånd som kan lösas direkt om karaktärerna bara pratar med varandra men jag försöker att inte fastna för mycket vid det utan bara dras med i berättelsen. Den var underhållande och jag hade roligare än jag trodde att jag skulle ha under lyssningen. Kommer jag fortsätta om fler översätts? Ja men faktiskt, jag kan tänka mig att lyssna på mer av Tessa Dare.

2 kommentarer: