tisdag 18 januari 2022

Tisdagstrion - Mamma, pappa, barn

 

I veckans tisdagstrio hos Ugglan & Boken är temat mamma, pappa, barn. Så jag har samlat tre böcker som på något vis berör det. 


En helt vanlig familj av Mattias Edvardsson. Det här var den absolut första boken jag tänkte på. I den får man läsa ur tre olika perspektiv, pappans, mammans och dotterns. Det handlar om ett mord som dottern blir anklagad för.


Testamente av Nina Wähä. Det här handlar om en stor familj. En stor, trasig familj. Det är en mörk och obehaglig berättelse.


Lite död runt ögonen av David Ärlemalm. I den här boken har mamman dött och lämnat en pappa som försöker hantera vardagen för sig själv och sin unga dotter.

26 kommentarer:

  1. Jag är nog faktiskt lite förskräckt av att jag inte verkar ha tänkt på En helt vanlig familj.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha inte lätt att komma ihåg varenda bok!

      Radera
  2. Vi var inne på väldigt lika spår :) Två författare samma och en bok. Jag tyckte om alla de tre du valt.

    SvaraRadera
  3. Edvardssons bok verkar spännande och intressant. Tack för tips!

    SvaraRadera
  4. En vanlig familj verkar vara omtyckt av många. Alla tre i din trio blir jag nyfiken på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så roligt att det är många som gillar Edvardssons bok :D

      Radera
  5. Testamente har jag läst men jag blev inte så imponerad faktiskt. Edvardsons bok har jag tänkt på att läsa många gånger men det har inte blivit av. Kanske blir detta en puff?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas det blir en tillräckligt stark puff :D

      Radera
  6. har läst En helt vanlig familj och Testamente också. gillade båda. känner igen titeln på den tredje men jag har inte läst den

    SvaraRadera
  7. Ärlemalm ska jag läsa, tror på En helt vanlig familj också.

    SvaraRadera
  8. Testamente gillar jag, och den handlar ju verkligen om familjelivet! Edvardssons bok vill jag gärna läsa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja där har vi verkligen ett riktigt tungt familjeliv!

      Radera
  9. Jag säger igen - att jag kunde glömma Mattias bok är helt obegripligt! Ärlemalms är jag nyfiken på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha det är lätt hänt när man har så många att gå igenom!

      Radera
  10. Testamentet tänkte jag inte alls på! Och Lite död runt ögonen har jag ju nersparad på Storytel, på plats 721 tror jag ;)

    SvaraRadera
  11. Att jag inte tänkt på En helt vanlig familj!

    SvaraRadera
  12. Testamente var verkligen speciell! Nu ser jag fram emot nytt från Nina Wähä. Såg att det kommer ut en ny roman snart. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är också nyfiken på hennes nya :)

      Radera
  13. Tre helt nya böcker för mig. Eller tja, Edvardsson har jag sett tidigare.

    SvaraRadera