fredag 14 januari 2022

De 10 bästa böckerna jag läste 2021!

 

10 kommentarer:

  1. intressant blandning, tack för tips.

    SvaraRadera
  2. Jag måste ta tag i Kevin. Har inte bara haft den på läslistan länge, utan faktiskt inplanerad flera gånger, men så har annat kommit emellan. Kristof och Fem kvinnor har jag, som du vet, på läslistan. Bakvatten och Stöld har jag läst och tyckte om. Om jag ska välja en bok av de 19 (host) jag listade som årets bästa, så är det nog Piranesi som gjorde allra störst intryck.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh gör det! Jag vill så gärna höra någon annans åsikt om Kevin-boken! Piranesi måste jag verkligen läsa, är så nyfiken på den. Har läst hennes tidigare bok och gillade den. Den skulle nog behöva en omläsning också.

      Radera
  3. Vinnarna ser jag fram mot att läsa, men jag har inte köpt den än. Konferensen blir jag lite försiktigt nyfiken på. Jag gillade Färjan, trots allt splatter. Den enda bok av dina som jag läst är Stöld. Den tyckte jag var riktigt bra. Här är mina favoriter under 2021:

    https://skrivrobert.blogspot.com/2022/01/2021-ars-basta-bocker.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du kommer gilla Vinnarna! Och Konferensen om du bestämmer dig för att läsa den :) Ska kolla in din lista!

      Radera
  4. Åh så kul att se dina bästa! :D Tack vare dig blev jag så nyfiken på Amy Snow så jag var tvungen att köpa den! ;) Så den ska jag läsa i år. Stöld verkar ju så bra men är rädd för att jag ska gråta och bli arg. :S Bra att du påminde mig om Fem kvinnor! Den ska jag också läsa i år. :) Konferensen kom också bland mina bästa 2021! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad kul! Blir så glad när jag kan göra andra så nyfiken på någon bok att de skaffar den. Sedan är det bara hålla tummarna för att böckerna gillas också ;p. Vad roligt att Konferensen är på din lista också :D

      Radera
  5. Stöld är en av mina favoriter från förra året också :)

    SvaraRadera