lördag 15 februari 2020

Veckans mening v. 7


Robert inne på Mina skrivna ord håller i veckans mening. Där man delar med sig av något man läst under veckan som man fastnat för av någon anledning. Det kan vara humoristiskt eller allvarligt. Jag fuskar lite, det här är mer än en mening. Det är ett litet stycke som jag läste natten till söndag, så nästan precis för en vecka sedan. Och det fick mig att gå i bitar, hjärtat att slå så hårt i bröstkorgen och händerna nästan att börja darra. Jag var inte beredd på det i boken jag läste.
"At first it's wonderful. At first you think that he is saving you from all your bad feelings. But he isn't. He's charming you to control you. Think of how he's isolated you from everyone you know. Think about how you will do anything he asks, even if you don't want to. All he has to do is say the word, correct? But it isn't your fault." 

4 kommentarer:

  1. Tyvärr är det alltför många som lever i sådana förhållanden.

    SvaraRadera
  2. Ja det där lät ju som ett klart osunt förhållande. Otäckt.

    SvaraRadera