onsdag 5 februari 2020

Nyårslöftestaggen


Bokugglor taggade mig att göra den här taggen som handlar om nyårslöften angående läsning! Jag har gjort den förut, tror till och med att Bokugglor taggat mig tidigare år också :). 

1. En klassiker jag lovar att läsa.
Jag har ju läst en drös med klassiker under mina klassikerutmaningar och är kanske lite mätt på dem just nu. Men ska jag välja en så tar jag Vi, de drunknade av Carsten Jensen.

2. En påbörjad bokserie jag lovar att avsluta.
Lätt! MaddAddam-trilogin är Margaret Atwood, jag är ganska övertygad om att tredje boken kommer bli utvald åt mig någon månad.

3. En bokserie jag lovar att påbörja.
Kör väl på The Lunar Chronicles av Marissa Meyer. Jag har den första, Cinder, väntandes i hyllan.

4. En författare (som jag inte läst tidigare) jag lovar att läsa något av.
Jag gör det lätt för mig och säger Klas Östergren som redan ligger på min TBR för februari!

5. En bok jag lovar att läsa om.
Nej, jag lovar inget! Det blir så sällan att jag läser om böcker nu för tiden.

6. En genre jag läst lite/inget av och lovar att utforska.
Scifi kanske? Det är nog det jag läst minst av.

7. Ett seriealbum jag lovar att läsa.
Jag har faktiskt inga olästa seriealbum i hyllan, men jag loggade in på bibblokontot och såg att jag har Paper Girls av Brian Vaughan på en vill-läsa-lista så det kanske är dags att låna den.

8. En novell jag lovar att läsa.
Jag kan säkert läsa någon novell ur en samling av Stephen King! Men någon titel vet jag inte.

9. En bok som behandlar ett tufft men viktigt ämne jag lovar att läsa.
Jag har kollat ganska mycket på För ditt eget bästa av Pia Johansson & Anna Carsall som handlar om våld i nära relationer. Jag vill läsa den men väntar på att orka ta mig igenom en till bok om det jobbiga men viktiga ämnet.

10. En länge ägd oläst bok jag lovar att läsa.
HAHA! EN!? Välj någon av de över 200 olästa böcker jag har.

11. En debut jag lovar att läsa.
Jag gör det lätt för mig igen och tar När döden drabbar mina nära av Elizabeth Sackerud som jag ska läsa nu i februari.

12. En bok eller bokserie (som jag tidigare gett upp/dömt ut) jag lovar att ge en ny chans.
Nopp, jag kan inte ge ett svar i år heller.

13. Tagga några andra!
Alla som vill!

4 kommentarer: