fredag 8 november 2019

Tomten, jag har varit snäll i år


Trevlig fredag på er! Det blir ingen video idag eftersom jag fått besök av en förkylning och inte har haft ork att filma något. Så vi återgår till video nästa fredag. Men idag lånar jag en idé från Heffas bokstund. Det närmar sig jul så hon gjorde ett inlägg med böcker hon hoppas tomten har med sig och jag tänkte göra samma sak!


Det behövs kanske ingen närmare förklaring på den här. Det är en bok om bokälskare!


Alldeles nyligt upptäckte jag att författaren till House of Leaves har fler böcker ute! Jag vet inte varför jag inte ens kollat det tidigare. Det här är i alla fall första i en serie som heter The Familiar. Den här delen heter One Rainy Day in May.


You Should Have Left hörde jag om på någon podd och den låter riktigt spännande. Nästan lite The Shining-vibbar!


Institutet av King är självklart välkommen under julgranen! 
Det var några av mina bokiga önskeklappar. Vad önskar ni er i julklapp? 

18 kommentarer:

  1. Inte hört talas om första boken förrän jag såg en booktuber prata om den idag. Hon hade läst en bit men bestämt sig för att inte avsluta boken och göra sig av med serien :P Inte så bra betyg kanske.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha oj spännande! :p Vet du om hon hade läst House of Leaves och gillat den? Men jag är för nyfiken och kommer nog skaffa den här ändå om den inte dyker upp med tomten :p

      Radera
  2. Till mig kommer ingen tomte, men idag fick jag ett paket med... en bok av min sambo. Avslöjar innehållet i ett inlägg i kväll.

    Krya på dig nu!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om tomten inte kommer hit får jag vara min egen tomte sen! :P
      Tack!

      Radera
  3. Tråkigt med förkylning! :( Hoppas du blir bättre snart. Det är intressanta böcker du önskar dig, hoppas du får dem! ;) Book Love vill jag bläddra i. Själv önskar jag mig den fjärde, illustrerade Harry Potter-boken av min bror. Så det är nog dags att börja bli snäll nu! Krya på dig! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den fjärde Harry Potter tror jag enligt säkra källor att min snälla hund har skaffat i julklapp åt mig ;p

      Radera
    2. Det är härligt när man har så snälla husdjur. Både höns, kanin och katter brukar ge julklappar till barnen, kan man tänka :)

      Radera
    3. Snälla husdjur är bäst! ;)

      Radera
  4. Blev nyfiken på alla tre, The Shining-vibbar låter inte dumt!
    Hoppas att du får dem nu!

    Krya på dig!

    Allt gott
    hälsar
    nicklas

    SvaraRadera
  5. tomten jobbar skift, Book Love finns redan i min bokhylla
    sköt om dig ❤️

    SvaraRadera
  6. Det finns många böcker att önska. Krya på dig!

    SvaraRadera
  7. Det här var kul, jag hakar på. Och du kommer att finna en bok med koppling till en av dina :)

    SvaraRadera
  8. You should have left låter spännande!

    SvaraRadera