tisdag 26 november 2019

Tisdagstrion - Frestelser


Idag är temat frestelser inne hos Ugglan & Boken. Jag tolkar det väldigt enkelt och visar tre böcker som frestar mig just nu. Sådana som gärna vill hoppa ner i min kundkorg och följa med mig hem.


Med kallt blod är en berättelse om ett verkligt fall där en hel familj mördas. Jag har velat läsa den ganska länge men det har inte blivit av ännu.


Ont blod är en faktabok som handlar om Theranos, ett företag som sa sig kunna revolutionera hälsovården men det visade sig att allt var lögner. Den här skulle jag nog inte ha kollat på överhuvudtaget om jag bara sett den i hyllan, men jag har hört jättemycket bra om den på olika poddar och nu när den kommit på svenska är jag ganska sugen på att läsa den. 


Snösystern är en otroligt vacker bok! Det finns tjugofyra kapitel så man kan läsa ett varje dag fram till julafton. Illustrationerna är gjorda av Lisa Aisato som även gjorde illustrationer till Flickan som ville rädda böckerna.

28 kommentarer:

  1. En frestelse som passar oss alla boktokar :)

    SvaraRadera
  2. Underbart omslag på Snösystern!

    SvaraRadera
  3. 'hoppa ner i min hundkorg' läste jag :)
    Snösystern har jag köpt till Astrid. Hon ska få den i julklapp.

    SvaraRadera
  4. Jag har nog helt missat alla böcker i din trio. Snösystern låter intressant.

    SvaraRadera
  5. Har nu reserverat snösystern på biblioteket.

    SvaraRadera
  6. Med kallt blod vill jag minnas att jag tyckte var bra. Snösystern är ett intressant tips på en juletidsbok. Tack för det!

    SvaraRadera
  7. Med kallt blod har jag både läst och sett. Kusligt. Snösystern ska jag se lite närmare på

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visste inte att den fanns att se också!

      Radera
  8. Söt adventsbok du hittat! Capotes bok, däremot, är allt annat än söt. Läste den för länge sen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej den förväntar jag mig inget sött från :)

      Radera
  9. Tack för tipsen, Snösystern och Ont blod var helt nya för mig!

    SvaraRadera
  10. Snösystern vill jag verkligen läsa, och gärna framåt jul :-)

    SvaraRadera
  11. Intressant trio! Med kallt blod är den enda jag läst men jag blir nyfiken på de 2 andra. Tack för tips!

    SvaraRadera
  12. Tre okända för mig. Maja Lunde, samma författare som till Binas historia?

    SvaraRadera
  13. Men vad nyfiken jag blir på den sista, får kolla in :)

    SvaraRadera