måndag 11 november 2019

Mitt år: Det som gått och det som kommer


Originaltitel: Mitt år: Det som gått och det som kommer
Sidor: 174 (Inbunden)
Recensionsexemplar: Från Bookmark förlag, tusen tack! 
"Vi befinner oss i ständig rörelse och hinner inte alltid ge oss själva uppmärksamheten vi förtjänar. Men tänk om det fanns en möjlighet att pausa tiden för en stund och vända blicken inåt?
Mitt år är ett kreativt, roligt och inspirerande sätt att sammanfatta året som gått och blicka framåt mot det som stundar. Med hjälp av frågor, listor och handfast vägledning blir det nu enkelt att reflektera över allt du har upplevt och planera inför framtida mål. Skriv ner dina minnen och uppfyll dina drömmar! 
I första delen av boken finns listor, frågor och övningar för att på ett enkelt och lustfyllt sätt se tillbaka på det som har definierat året som gått. I den andra delen finns utrymme att sätta upp mål, planera din tid och uppnå det du vill under kommande år."
Det här är en väldigt fin bok att sitta och fylla i. Jag har som mål att försöka skriva mer för hand igen, det är något jag saknar att göra. Så när jag fick frågan om jag ville ha ett recensionsexemplar av den här tackade jag glatt ja. Det känns som att jag har tappat en del av mig själv när jag har tappat vanan att skriva saker som inte är på datorn. Jag saknar att nästan känna som att pennan är en förlängning av mig själv.

I Mitt år: Det som gått och det som kommer får man chansen att reflektera över vad som varit och planera det som ligger framför en. Den tar upp många olika ämnen; relationer, nöjen, ekonomi, jobb och hemmet bland annat. Jag är en person som tycker om listor att fylla i och här finns det många.

Jag ser verkligen fram emot lugna stunder då jag kan sitta och skriva i den. Det kommer bli bra som ett sätt att stressa ner och som sagt, få igång skrivandet utanför datorn igen. Eftersom den är så välgjord känns den dessutom rolig att öppna, den är stilren och trevlig att bläddra i.

Det är en svår bok att beskriva bara i ord, så här får ni ett litet smakprov på hur insidan ser ut. Eftersom det som skrivs på vissa ställen kan bli ganska personligt har jag filmat den innan något blivit ifyllt.

4 kommentarer:

  1. Jag gav bort en liknande sån bok förra året - tyvärr till en numera före detta vän.
    Lite sugen är jag allt själv på att skriva, men jag skriver så fruktansvärt illa för hand. Nä, det får nog även i fortsättningen bli bloggen för min del. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad tråkigt att det är en före detta vän nu! Jag skriver inte heller fint men det är så mysigt att skriva för hand :)

      Radera
  2. Den såg mysig ut! Rolig idé också, för man kommer ju aldrig ihåg ett helt år annars. Och det där med att sakna att skriva för hand förstår jag. Nu har jag dock brevvänner som råder bot på det, men det är verkligen inte ofta man skriver för hand annars!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man får tänka till lite på vad som hänt och försöka minnas lite extra :) Det kan nog behövas ibland!

      Radera