måndag 14 augusti 2023

Utan ett ord av Linwood Barcley

 

Originaltitel: No Time for Goodbye
Längd: 12 h 19 min
Serie: Mörka föraningar (del 1)
Uppläsare: Magdi Saleh
"14-åriga Cynthia skriker åt sina föräldrar och slår igen dörren till sitt rum. När hon vaknar nästa morgon förväntar hon sig en konfrontation, men istället är huset tomt. Hennes mamma, pappa och storebror är borta.

25 år senare bestämmer sig Cynthia för att delta i ett tv-program om olösta fall i ett sista försök att få veta vad som hände den där natten. Först händer ingenting. Sen ringer telefonen. En mansröst säger att hennes familj förlåter henne. Cynthia är nära att bryta ihop. Är hennes familj vid liv? Varför har de aldrig hört av sig? Cynthia börjar forska i försvinnandet, och trådarna leder till fruktansvärda hemligheter. Kanske hade det varit bättre att låta det förflutna vila."

Jag fick tips om den här från Boksdotter. Den lät riktigt spännande när hon beskrev vad den handlade om så den fick bli min nya ljudbok. Och jag inser mer och mer att det är såna här thrillers som oftast funkar för mig nu för tiden! När det är spänning utan att man får följa en polisutredning från en polis perspektiv.

Jag blir snabbt indragen i den här storyn och vill verkligen veta vad som hänt Cynthias familj. Jag lyssnar så fort tillfälle ges och inom ett dygn är boken slut. Det är klurigt, spännande och jag har ingen aning om var berättelsen är på väg. 

Det verkar vara första delen i en serie, men eftersom det här fallet avslutas i och med att boken tar slut antar jag att det är nya fall i varje bok. Kanske de bara utspelar sig i samma stad? Jag vet faktiskt inte, men jag vill absolut lyssna vidare så jag ska ta reda på det!

4 kommentarer:

  1. Linwood Barclay brukar vara ett säkert kort!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har bara läst en bok tidigare, 23 har jag för mig att den hette :) Men nu håller jag på att lyssna på del två i den här serien, också väldigt spännande!

      Radera
  2. Jag tror även jag kan ha hört henne prata om boken i någon video. Det låter verkligen intressant så ska lägga till den boken :)

    SvaraRadera