onsdag 9 augusti 2023

Någon klagar i mörkret av Margit Sandemo

 

Originaltitel: Någon klagar i mörkret
Sidor: 157 (Pocket)
"En gång var de fyra unga människorna på en gravplats. De letade efter en otrolig skatt - utan att ana att den var förbannad och livsfarlig.

Nu var en av dem död och en satt inspärrad. Den tredje var dödssjuk och den fjärde var besatt av tanken på att äga skatten.

Så var situationen då Alvar dök upp - bokstavligt talat med förbannelsen i sina händer..." 

Egentligen är det inte så mycket att säga om den här boken. Det är en klassisk Sandemo, det är lite spännande, självklart modiga hjältar och hjältinnor som trotsar faror och och faller för varandra. Men ibland är det precis vad jag behöver, något bekant och lätt att läsa!

Det är en väldigt kort bok så den gick snabbt att ta sig igenom och jag fick den underhållning jag förväntade mig att få. Jag kommer alltid tycka bäst om Isfolket av Sandemos böcker, men det är kul att läsa någon av hennes fristående med jämna mellanrum också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar