onsdag 15 augusti 2018

Efterlängtad bok: Czentes Omega

Ni som har hängt med här ett tag vet att jag blev helt golvad av Anna Jakobsson Lunds trilogi om Systemet. Har ni inte läst Tredje principen, Aldrig ensamma och Enda vägen än så gör det! Sedan kom hon med något helt annorlunda men lika fantastiskt när boken Equilibrium släpptes. Och nu är hon på väg med ännu en bok och jag är så förväntansfull!

Den 15:e september kommer Czentes Omega som är del ett i serien om Intergalaktiska akademin. För det första, så härligt omslag! För det andra låter den jättespännande! Det här är helt klart en av de böcker jag är mest peppad på att läsa framöver.

"Är du beredd att offra din sista chans för att rädda någon annan?
På Intergalaktiska akademin för elever med särskild problematik får unga tjuvar, mordbrännare och bedragare möjlighet att komma tillbaka till samhället. För att klara sig måste de visa att de har lämnat sitt gamla liv.
Men när fem elever upptäcker ett hot på akademin tvingas de in i en kamp där de inte kan lita på någon. Deras enda alternativ är att använda kunskaper som de har gjort allt för att glömma. 
Czentes Omega är första delen i serien om Intergalaktiska akademin."

4 kommentarer:

  1. Jag har inte läst Tredje principen eller nåt annat av henne men har varit sugen länge på det efter att ha hört väldigt gott om den. Minns jag rätt om det inte är så mycket med förälskelser eller något triangeldrama i den? Kan ha svårt för sånt ibland. Men jag kommer nog läsa dem plus Equilibrium också! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis! Inga kärlekstrianglar i den trilogin och det är en av anledningarna att jag fastnade så mycket för den. Det var så skönt att slippa det! :) Den fokuserar mycket mer på vänskap.

      Radera
  2. Kanske kan prova den första, kan ju hitta så mycket nytt och bra ibland med det som man först inte tror :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det! Jag var själv skeptisk till första boken när jag fick den men den var en väldigt bra läsupplevelse!

      Radera