onsdag 1 juli 2015

Sommarläsningstaggen


Nu har både Snowglitter och Sagan om Sagorna taggat mig igen! Den här gången i Sommarläsningstaggen :).

1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinna läsas i sommar?
Hm det är svårt när jag inte är hemma med alla mina olästa böcker när jag svarar men..Gone girl som är påbörjad. De dunkla butikernas gata av Patrick Modiano som jag nyligen köpt på rea på jobbet. Anna och den franska kyssen av Stephanie Perkins för att det känns som en perfekt sommarbok. Doctor Sleep av Stephen King för att det verkligen är på tiden. Att föda ett barn av Kristina Sandberg för att ta reda på vad alla pratar om.

2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att ta tag i?
Ingen egentligen, inte som jag kan komma på nu i alla fall. Jag är sugen på alla mina olästa böcker!

3. Var är bästa stället att läsa på i sommar?
Utomhus i syrrans sommarstuga.

4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer läsa någonstans?
Väldigt mycket hemma i sängen!

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
Jag har absolut ingen aning! Omöjligt att säga.

6. Vilken bok borde alla läsa i sommar?
Sanningen om fallet Harry Quebert!!

7. Strand eller hängmatta?
Hängmatta!

8. Deckare eller roman?
Både och! Variation vill jag ha.

9. Favoritgenre?
Skräck, det är favoriten om jag måste välja en.

10. Tagga 3 andra!
Du, du och du!

4 kommentarer:

  1. Ska bli kul att läsa vad du tyckte om De dunkla butikernas gata.

    SvaraRadera
  2. Anna och den franska kyssen är nog perfekt sommarläsning :) Verkligen en mysig bok.

    SvaraRadera