onsdag 15 juli 2015

Sommarlov med Kulturkollo - #vandring

Jag läste ju ganska nyligen Vild av Cheryl Strayed, och där man kan verkligen tala om en vandring. Riktigt någon sådan storslagen en har jag inte gjort själv och är antagligen alldeles för rädd av mig för att göra någon gång.

Men jag och min äldsta syster vandrade upp till Trollsjön sommaren 2011. Det var jag, hon och Aramis. Vi hade tur med vädret, det var lite sol, lite mulet, så man kunde ta turen dit utan att smälta bort helt och hållet. Ännu bättre med tanke på Aramis som hade så mycket päls.


 Det var första gången någon av oss gick dit, och efter ett tag tänkte vi "Men efter den där höjden, där måste sjön vara i alla fall!" efter varje ny höjd vi gick förbi. Och precis, precis när vi började ge upp hoppet om att komma fram så låg den där så fin.


Där blev det en härlig paus med kaffe, vatten, lite mackor och fotografering. Det här är en perfekt vandring för den som letar vackra miljöer att fota. Det hjälper dessutom till när man har världens vackraste hund med sig...


Vägen tillbaka gick lättare, som alltid eftersom vi nu visste hur långt det var. Och nu när vi vet det har vi pratat om att gå tillbaka nån sommar, kanske drar jag med mig pojkvännen från Belgien då. Han kan behöva se lite riktig norrländsk natur!

2013 gick jag och syrran på en liten vandring igen, den här gången till Láddjujávri och då var Nitro med också. Ännu ett perfekt förslag på vandring till den som gillar att fota, jag stannade ungefär hela tiden och tog bilder.




Sådär, nu ska jag sluta med det här långa inlägget! Tur att det är mycket bilder i alla fall :)

11 kommentarer:

  1. Så himla vackert! Jag har aldrig varit i Norrland, men nu känner jag att jag definitivt måste ta mig dit :) Det var en av bilderna från Trollsjön som gjorde att jag trodde att ni hade varit och vandrat i Skottland.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh men det vore en dröm!! Vandring i Skottland, det vill jag!

      Radera
  2. Håller med C.R.M. Nilsson, så otroligt vackert! Sitter bara och njuter av de fantastiska bilderna. :)

    SvaraRadera
  3. Sverige är så vackert! Vi tar en fjälltur senare i sommar också.

    SvaraRadera
  4. Det där såg fantastiskt härligt ut! :)

    SvaraRadera
  5. Wooow! Fantastiskt vacker natur! Man blir alldeles lycklig i själen.

    SvaraRadera
  6. Oj, så fint! Har alltid varit stensäker på att flytta ännu mer söderut (bor i Gävle nu). Men efter att ha sett dem här bilderna vill man ju flytta upppåt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan verkligen vara vackert här :)

      Radera