fredag 24 juli 2015

Mitt i flyttkaoset

Puh, det är jobbigt att flytta. Kanske speciellt när man är boknörd och har en hel del böcker...Syrran bad mig att försöka att inte packa en hel låda full med böcker eftersom det blir så tungt att bära. Men igår började jag få slut på andra grejer att fylla lådor med så nu blir det halvfulla lådor med böcker...Puh igen!

Men det ska bli skönt när det är klart! Så skönt! Tror dessutom jag ska skicka iväg mina två systrar till IKEA med lite pengar och skaffa min klockhylla jag velat ha hur länge som helst nu.

Mitt i allt flyttkaos dök ett recensionsexemplar upp, det är En sång från havet av Katherine Webb. Jag har tyckt att alla hennes böcker låter jättebra, men har aldrig läst någon. Nu ser jag fram emot att börja på den här, så Allegiant får faktiskt vänta lite till.


Förutom att läsa den boken upptas min tid faktiskt av en podcast. Jag har aldrig varit intresserad av att lyssna på en tidigare. Men tack vare Lingonhjärta upptäckte jag The NoSleep Podcast. Det är en podcast där de läser upp skräckhistorier från Reddits forum NoSleep. Det är ett forum jag då och då fastnat på för att läsa olika berättelser, för vissa är riktigt bra och läskiga. Men jag hade ingen aning om att det fanns som podcast! Nu är jag dock fast, jag lyssnar på bussen, på rasten på jobbet, när jag packar här hemma.

Jag får inte så jättemycket läst alltså, mellan att packa och lyssna på skräckhistorier. Men En sång från havet ska läsas och jag har faktiskt ett inlägg med lite barnböcker att skriva. Jag har äntligen fått en anledning att köpa lite barngrejer! (Nej inte gravid, jag insåg nu att det kanske lät så haha.) Så helt dött blir det inte på bloggen även om det kanske blir lite mer tyst än vanligt den här sista veckan innan flytten.

11 kommentarer:

  1. Hoppas du kommer trivas på ditt nya ställe! En sång från havet ska jag också läsa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) Kul att du också ska läsa den, ska bli intressant att läsa vad du tycker sen :)

      Radera
  2. Att flytta är jobbigt och roligt. Nytt och fint (om man har tur) och så kan man gå igenom sina grejer. Boken du fått verkar bra. Ser fram emot recensionen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är skönt att få en chans att rensa lite :) och packa upp är roligt sen när allt är på plats! :)

      Radera
  3. Hoppas allt gått bra med flytten :) det är verkligen jobbigt att flytta men så trevligt sen när man kommer på plats i ny bostad :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) Det är det verkligen, så värt det :)

      Radera
  4. Vad fint du har fått det och flytten gick bra såg jag :) Den här boken är jättebra. Håller på att läsa klart den nu och älskar den. Det är den tredje jag läser av henne :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar den också hittills! :) Kommit lite mer än halva nu. Är jättesugen på att läsa de två tidigare också :)

      Radera