torsdag 10 juli 2014

Två små bokhögar

Jag har inte ens några ursäkter! De ville följa med mig hem och då fick dem det!


  • Saker min son behöver veta om världen av Fredrik Backman. Hittades på myrorna och fick så klart följa med hem, är redan utläst och den fick ett inlägg om sig igår!
  • Evig natt av Guillermo Del Toro & Chuck Hogan. Hittade tredje och sista delen på Myrorna, inbunden, i jättebra skick! Happy happy!
  • Desperation av Stephen King. Tillägg till King-samlingen!


  • Kärt barn av Joanne Harris. Hittade jag på Röda korset igår, efter att ha roat mig på arbetsförmedlingen och då jag fortfarande hade en lång telefonkö kvar till försäkringskassan kvar att se fram emot, kände jag att den här kunde vara en bra belöning för det.
  • Bokklubben vid livets slut av Will Schwalbe. Har varit nyfiken på länge!
  • Blodröd måne av Benjamin Percy. Den här låter riktigt lovande!

Någon ni har läst och vad har ni tyckt i så fall? :) 

12 kommentarer:

  1. Klart böckerna ska få följa med hem! :)
    Jag har inte läst någon av de där, men skulle kunna tänka mig att Backmans är lättläst sommarunderhållning lagom för hängmattan?

    SvaraRadera
  2. Desperation är en väldigt underlig bok... den finns som film också http://www.imdb.com/title/tt0129871/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha underlig bra eller underlig dålig? :p

      Radera
    2. Jag skulle vilja svara "ja" på den frågan :) Kan faktiskt inte bestämma mig riktigt. Det var väldigt längesedan jag läste den nu, men om jag minns rätt så är det en typisk King-bok. Den är oerhört spännande en bra bit in, men kanske runt en tredjedel från slutet så, ja....

      Radera
    3. Haha så flippar det lite? :) Ska bli intressant att se hur det går!

      Radera
  3. Jag har inte läst någon, men man måste väl inte ha en ursäkt för att man råkat köpa böcker? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Säger du det så lyssnar självklart på dig! :D

      Radera
  4. Backmans bok ser jag mycket fram emot. Den skall nog läsas under hösten.

    SvaraRadera
  5. Asså, jag är väldans nyfiken. Har du någonsin räknat hur många böcker som finns hos dig? Du måste ju ha en sådär 500 st minst...!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha det har jag inte! Men så fort jag får en egen lägenhet och kan packa upp alla mina böcker så lovar jag att räkna! :D

      Radera