fredag 18 juli 2014

TMI-tagg

Jag såg den här på Nellons bokblogg och hon taggade alla som ville göra den. Eftersom det varit ganska tyst här ett tag tyckte jag det passade bra! Jag har en liten lästorka just nu, är en aning för trött för att läsa när jag är hemma. Men det brukar lösa sig! Så TMI står alltså för Too much information, vilket kanske får det att låta som det är udda frågor men det är det inte.

1. Vad har du på dig?
Ett par jeanbyxor, piratbyxor ni vet som stannar en bit ner på vaden och när det här postas har jag antagligen min röda jobbtröja också!

2. Hur lång är du?
180 cm, jag brukade avsky att vara så lång förut men nu gillar jag det.

3. Några piercingar?
Inte ens hål i öronen.

4. OTP?
One true paring då om jag förstår det rätt, i böcker/filmer. Men njae, kan inte påstå att jag kommer på nån. Eller det ska kanske vara från The Vampire Diaries då (tv-serien) och då är det Damon och Elena.

5. Favoritprogram/tv-serie?
Doctor Who!

6. Favoritartist/band?
Jag kommer alltid, alltid, alltid ha en speciell plats i mitt hjärta för Backstreet Boys. Det spelar ingen roll vad folk säger!

7. Någonting du saknar?
En egen lägenhet.

8. Favoritlåt? 
Ändras ofta. Men just nu kanske det är...Unchained med Molly Sandén.

9. Hur gammal är du?
26!

10. Favoritskådespelare?
 Jim Carry.

11. Favoritfärg?
Blå!

12. Hög eller låg musik?
Oftast högre på dagen och låg på kvällarna.

13. Senaste boken du läst?
Saker min son behöver veta om världen av Fredrik Backman.

14. Vad läser du just nu?
Evig natt!

15. Senaste programmet du såg?
Hemlock Grove på datorn.

16. Favoritmat?
Kycklingsallad!

17. Plats du vill besöka?
Irland, Skottland, Island, Nya Zeeland, Italien.

18. Sista platsen du besökte?
Systers sommarstuga antar jag.

19. Favoritsötsak.?
Hm...choklad får jag väl säga då.

20. Senaste sporten du spelade?
Ehm...jag gick i fotbollsskola en vecka under en sommar när jag var...haha jag minns inte ens hur gammal jag var så.

Sådär ja. Då var den gjord! Jag ska försöka läsa lite mer i helgen så. Har fått hem ett recensionsexemplar också som jag ska visa!

5 kommentarer:

  1. Kul att läsa dina svar :)

    SvaraRadera
  2. Häftigt! Detta måste jag prova. Fanns en del svar som jag glatt förvånad över. Härligt, härligt! :D Vad betyder OTP förresten?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha vilka blev du förvånade över? :D
      OTP är One True Pairing, alltså nå kärlekspar man verkligen gillar i böcker/serier om jag förstått det rätt :)

      Radera
  3. Då har jag också gjort denna frågeställning :)

    SvaraRadera