tisdag 22 juli 2014

Något att se fram emot!

För jag har ju absolut inte nog med böcker att läsa redan..*host harkel*...Men här är i alla fall en nyhet som kommer ut i höst som jag ser otroligt mycket fram emot! 


"Finns pappa är död, söp ihjäl sig. Finn vill gå vidare, men det är som att det inte går, som att något hindrar honom och resten av familjen. Något i lägenheten, som har att göra med sakerna som plötsligt försvinner, tv:n som ibland sätts på av sig själv, och Finns mystiska huvudvärk. Ingenting blir heller lättare av att det flyttar in en tjej på våningen under, med en utstrålning som gör Finn mållös. 
Rävsång är en genreöverskridande skildring av komplicerade familjerelationer, sorg och förlåtelse. Och brännande förälskelse. Precis som i Christin Ljungqvists tidigare romaner, Kaninhjärta och Fågelbarn får vi även här möta Hanna, som ser sådant som andra inte ser."
Jag tyckte otroligt mycket om hennes tidigare böcker Kaninhjärta och Fågelbarn! Den andra till och med mer än den första. Så det här gör mig väldigt glad! Och att få möta Hanna lite igen ser jag verkligen fram emot!  

2 kommentarer:

  1. Skojar du! Längtar så mycket efter den här så jag dör :D Funderar lite på att läsa om de andra innan nu. De är ju helt klart värda en omläsning :)

    SvaraRadera