måndag 28 juli 2014

Tänker inte ens komma med ursäkter längre!

Det är ju i alla fall inte det värsta man kan lägga pengar på eller hur? Speciellt inte när det gäller billiga böcker! Jag hade en tjejkompis här i helgen, och vi har ett gemensamt intresse för både secondhand/loppisar och för böcker. Så vi rantade runt och letade lite sådant under helgen, en del var tyvärr sommarstängt så vi får ta en repris av det under hösten! Men en del böcker blev det i alla fall. Dessutom har jag fått ett recensionsexemplar som jag är så otroligt pepp på att läsa!!

Först blev det ett besök på Myrorna och en annan mycket dyrare affär som heter Mela.


  • Stolthet och fördom av Jane Austen. Har jag läst för något år sedan men ägde inget exemplar av den. 
  • Underströmmar av Joanne Harris. Harris är ju lite av en favorit för mig så den här fick hänga på hem.
  • Flaskpost från P av Jussi Adler-Olsen. Den här serien har jag tänkt börja på länge, det här är ju inte första boken men svårt att låta den stå kvar när det var inbundet i fint skick! 
  • Och i bakgrunden står ett fint anteckningsblock jag köpte på den andra affären, Mela! 


Sedan blev det ett besök på Röda korset, där det var 50% på allt i butiken, så den här högen kostade mig bara 33 kronor!

  • Mårbacka av Selma Lagerlöf. En present till syrran för att jag fått låna lägenheten för mig själv i helgen!
  • Shantaram av Gregory David Roberts. Har hört så många kunder rekommendera den här så när jag såg den fick den följa med.
  • Kråkflickan och Hungerelden av Eriksson & Axlander Sundqvist. Även den här trilogin har jag hört så mycket bra om!
  • Revolvermannen av Stephen King. Nej jag har faktiskt inte läst Kings serie Det mörka tornet tidigare, så nu får jag väl börja samla på mig böckerna :).


Och så den här!! Recensionsexemplaret jag är så superglad för!! Jag fick ett helt underbart mail från Fruktan, som gjorde att jag inte kunde låta bli att be om ett exemplar. Och idag dök det upp. Stockholms undergång är alltså en samling skräcknoveller från skrivarkollektivet Fruktan. Tack till dem för mailet som gjorde mig så nyfiken och tack till förlaget Undrentide som skickade det :).
Jag älskar också de två snygga pinsen jag fick med! Pinsen...pins..hur sjutton säger man det? Nå, de är riktigt fina i alla fall! 

14 kommentarer:

  1. Här har det också blivit lite handlat. Jag kommer inte att någonsin hinna läsa alla mina olästa böcker, men det struntar jag i. Är trevligt att kunna välja och vraka. Är du nyfiken så kika gärna vad jag köpt.

    Dina buntar ser oerhört trevliga ut. Några där som jag skulle vilja ha!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska absolut kolla in vad du handlat! :) Det är alltid kul att se! :)

      Radera
  2. Man måste ju unna sig lite nytt ibland ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och när det är billigt är det ju svårt att låta bli :P

      Radera
  3. Alltså secondhand shoppa böcker är et bästa jag veeet! Speciellt när man kan komma hem med en sådan där fantastisk hög som du har gjort!! Det är nästan som att vinna på lotto varje gång :D

    SvaraRadera
  4. Det är verkligen kul när man kan fynda billiga fina böcker! Jag hittade en för en krona alldeles nyligen. :)

    SvaraRadera
  5. Second hand är ju bästa stället att köpa böcker på egentligen. Och känslan när man hittar ett riktigt bra fynd, svårslaget :)

    SvaraRadera
  6. Jag älskade det där mejlet från Fruktan :) Och fick också hem boken nu i veckan, så det ska bli spännande att läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst var det underbart! :) Var ju omöjligt att inte be om ett rec.ex :)

      Radera
  7. Svar
    1. Oh ja! Jag har tur och det finns många bra här i närheten :)

      Radera