torsdag 12 augusti 2021

Hur går det med de 10 böcker jag vill läsa 2021?

 

I slutet av förra året gjorde jag en video med tio böcker jag vill hinna läsa innan 2021 är slut. Jag tänkte att det kunde vara dags att titta på hur det går nu när lite mer än halva året har gått. Här är listan: 

Från Holmes till Sherlock
The Handmaid's Tale
Allt för min syster
Emily of New Moon
Minnet av vatten
The Graveyard Book
64
Never let me go
Dear Farenheit 451
Rörgast 

Av de här tio böckerna har jag läst tre: Rörgast, Dear Farenheit 451 och Never Let Me Go. I min läshög för augusti ligger Minnet av vatten och väntar så förhoppningsvis är den också utläst snart. Jag är alltså inte ens halvvägs igenom listan. Nu när jag tittar på den så tror jag inte att jag hinner läsa alla, men några till hoppas jag att jag kan ta mig an! 

De titlar jag vill prioritera de kommande månaderna är nog Emily of New Moon, Allt för min syster, The Graveyard Book och jag skulle verkligen vilja våga ge mig på 64
Har ni läst någon av böckerna? Är det någon jag verkligen borde putta upp i tbr-listan? 

5 kommentarer:

  1. Nej, men däremot har jag läst "Från Holmes till Sherlock" och tyckte den var jättebra! Tjock och faktaspäckad, men ändå.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill ju verkligen läsa den! Kanske blir ett projekt för nästa sommar.

      Radera
  2. Jag tycker du har lyckats bra! Hade det varit jag hade jag glömt bort listan överhuvudtaget. ;) Är nyfiken på vad du kommer tycka om Minnet av vatten, den står och väntar här i hyllan också. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha tack! :D Inlägg om Minnet av vatten kommer snart! :)

      Radera
  3. Emily förstås <3 Själv är jag nyfiken på The Graveyard Book :)

    SvaraRadera