måndag 30 juli 2018

Quiet Girl in a Noisy World av Debbie Tung


Originaltitel: Quiet Girl in a Noisy World
Sidor: 174 (Pocket)
"Sweet, funny, and quietly poignant, Debbie Tung's comics reveal the ups and downs of coming of age as an introvert. This illustrated gift book of short comics illuminates author Debbie Tung's experience as an introvert in an extrovert's world. Presented in a loose narrative style that can be read front to back or dipped into at one's leisure, the book spans three years of Debbie's life, from the end of college to the present day. In these early years of adulthood, Debbie slowly but finally discovers there is a name for her lifelong need to be alone: she's an introvert."
Ännu en bok i serieformat om att vara introvert. De är så mysiga att läsa tycker jag. Och det är skönt att kunna känna igen sig så otroligt mycket i dem. Här har jag skrattat högt flera gånger för att hon träffade alldeles rätt i hur vissa situationer skulle kunna vara för mig eller hur de faktiskt har varit. Det är många fullträffar!


Den här ovanför är så otroligt mycket jag. Skicka gärna sms, skriv på Instagram, skriv på Messenger, jag är oftast löjligt snabbt på att skriva tillbaka och pratar gärna på det sättet. Men ringer telefonen...

Jag vet att det är några av er som blivit nyfikna på de tidigare böckerna om introverta som jag skrivit om och det här är ännu en ni borde kolla upp om ni har gillat de andra!

6 kommentarer:

  1. Haha! Den här skulle jag väldigt gärna vilja läsa! :D Är ganska säker på att jag kommer känna igen mig i den också. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tror jag nog du kommer göra! :D

      Radera
  2. Yay, takk for tips, den boka hørtes fin ut. Selv anser jeg meg selv som ambivert som er en blanding av introvert og extrovert, men jeg ville definitivt kjent meg mye igjen i den boka likevel :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är väldigt läsvärd! Riktigt mysig :)

      Radera
  3. Den finns på önskelistan till födelsedagen :)

    SvaraRadera