måndag 17 juli 2017

Videoinläggens återkomst

Det är dags igen! Jag har startat upp min Youtubekanal på nytt och nu tänker jag börja göra lite videoinlägg igen. Det är ju roligt att göra och jag hoppas ni tycker det är roligt att kolla :). Här kommer det första, ett litet enkelt klipp med några frågor. Gör gärna det jag nämner i slutet!


1. Om du inte behövde sova, vad hade du gjort med den extra tiden?
2. Vilket jobb hade du varit usel på?
3. Vilka låtar har du memorerat helt?
4. Kommer du oftast för tidigt eller för sent till möten?
5. Vad önskar du att din hjärna var bättre på?
6. Vad har du skapat som du är mest stolt över?
7. Vad håller dig vaken om nätterna?
8. Vad är du mest osäker över?
9. Vad ångrar du att du inte gjorde eller började med när du var yngre?
10. Vad innehåller ett bra liv?

18 kommentarer:

  1. 1. Om du inte behövde sova, vad hade du gjort med den extra tiden?

    Det första jag kommer tänka på är att mysa in sig i soffan med filt och kopp te, kolla in Netflix, Crunchyroll eller spela något roligt tv-spel. Eller läsa såklart. Men att det ska vara något man verkligen brinner för i stunden. Att man har flow :)

    2. Vilket jobb hade du varit usel på?

    Ja men som du säger, telefonförsäljare hade varit sämst för jag har inte den där säljande pratkapaciteten :) sen tänkte jag typ polis eller jobba på försäkringskassan eller nått sånt haha....

    3. Vilka låtar har du memorerat helt?

    Min första tanke var de flesta disney-låtar

    4. Kommer du oftast för tidigt eller för sent till möten?

    Jag är också alldeles för tidig. När jag bara gick på nått program via AF så var jag ändå där EN TIMME TIDIGARE bara för att jag skulle känna att jag vaknat, att jag var närvarande, laddade med en kopp te eller annat innan man började dagens aktivitet ~

    5. Vad önskar du att din hjärna var bättre på?

    Tänkte också på matematik faktiskt xD för det är inte heller mitt ämne.
    Men ja... att hantera ångest bättre. Mindre oro och fobier. Sen vill man ju alltid bli bättre på språkinlärning - men det går la bättre än matte iaf ;)

    6. Vad har du skapat som du är mest stolt över?

    Att jag har ett 30-tal dagöcker som jag skrivit sen jag var 8. Dom är väldigt värdefulla. Sen vet jag en novell jag skrivit som jag också är extra stolt över. Men ja, bloggen med. Mitt projektarbete i Kunqu som fick MVG. Det är också hell yeeeh! xD

    7. Vad håller dig vaken om nätterna?

    JUST NU: Min mobiltelefon; för brukar läsa via appar när jag har svårt att sova. Eller kolla youtubeklipp. Eller kolla sociala medier överhuvudtaget.

    8. Vad är du mest osäker över?

    Jag har en förmåga att på ett överdrivet sätt tro att alla hatar mig - trots att det kanske inte ens är sant. Så väldigt osäker på mig själv och att inte våga stå för saker eller ha åsikter - för jag vill inte att folk ska hata mig och så vidare. Jag är väl en sån som gärna vill prestera bra trots att jag vet att jag borde släppa taget och bara köra mitt liksom.

    9. Vad ångrar du att du inte gjorde eller började med när du var yngre?

    Jag ville gärna spela trummor eller piano, men blev typ tvingad till blockflöjt eftersom det var något min mamma gjort och hennes släkt och så vidare. Jag spelade faktiskt fotboll ett tag och älskade det; men jag ångrar att jag slutade och det var bara för att jag fick byta till en grupp nya bekanta och det kändes inte lika roligt längre då (jag är ju väldigt blyg av mig också så det varrt bara jobbigt). av någon anledning. Och nu för tiden, när jag fått upp ögon för lite löpträning, så har jag börjat tänka att "varför har aldrig detta intresse funnits förut, förens nu".

    10. Vad innehåller ett bra liv?

    Respekt, glädje, livskraft, vilja, mod, nära och kära, böcker, kreativitet, skapande, god mat och dryck (haha). utflyktsmål, aktivitet, kultur, kunskap, djur och natur.... och en massa annat ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du svarade på alla :D Försäkringskassan hade jag nog också varit usel på :p

      Radera
  2. Fråga 4. Sen eller tidig till möten?
    Ska jag möta vänner kommer jag ganska precis eller fem minuter sent men om jag ska till ett nytt ställe är jag ute i god tid så att jag ska hitta rätt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja är det ett nytt ställe är jag extra nojig och är löjligt tidig :p. Vad kul att du svarade! :)

      Radera
  3. Trevlig inlägg och Nitro är så söt. Fråga 2: Läkare. Eftersom jag blod och sprutfobi hade de nog inte passat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan svimma av att se blod ibland så läkare hade jag också varit usel på!

      Radera
  4. Kul. Med videoinlägg igen. Jag läste igenom frågorna och visste inte riktigt vad jag ska svara på en del, krävs lite eftertanke.
    Men fråga 9, kom på att jag hade gärna velat kunnat rida ( det var något som jag funderade på som ung med men det blev aldrig av) att dansa hade varit kul med (men jag har egentligen ingen taktkänsla eller känsla för dans överhuvudtaget).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du tycker det! :) Ja rida kan jag också önska att jag hade börjat med! Det har jag alltid varit lite intresserad av, var till och med i Pollux och fick hem hästgrejer och böcker. Men det blev aldrig av för mig heller.

      Radera
  5. Vilket trevligt videoinlägg. Kula att du är tillbaka. Jag spelade både gitarr och piano när jag var ung, men har inte spelat på mängder med år. Äger fortfarande en gammal gitarr och ett elpiano, men jag kommer mig aldrig för att börja spela igen. Äldsta barnbarnet brukar använda prylarna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vad kul att instrumenten kommer till användning ändå även om du inte spelar längre :)

      Radera
  6. Så roligt att se er igen! Gillar dina videoinlägg! Och du ska vara stolt över din blogg (en av mina favoriter):

    Jag ska faktiskt välja fråga 10.
    Och mitt svar är faktiskt väldigt likt ditt. Göra sånt man mår bra av, i mitt fall läsa böcker, lyssna på musik, motionera m.m. Och ha lugn och ro, jag behöver min egentid. Älskar också min lägenhet, här mår jag bra.
    Men framförallt! Vara den man är fullt ut, tycka om sig själv precis för den man är. Och det är något jag jobbar hårt med för tillfället. Men jag har redan börjat märka att när man gör det så kan hinder släppa och så mycket nytt och underbart öppnar sig för en!

    Ber om ursäkt för lite långt inlägg men kul att du är tillbaka. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! <3

      Absolut, tycka om sig själv för den man är och inse att man är värdefull precis så. Det kämpar jag också med nu. Jag hoppas det går bra för dig! :)

      Radera
  7. Har saknat dina videoinlägg, kul att du börjat igen :) din blogg var en av de som gjorde att jag valde att själv börja bokblogga så du är en stor inspiration :) jag vill svara på fråga 5. Jag önskar att min hjärna skulle vara bättre på att läsa snabbt. Jag kan ibland märka att jag har läst samma mening 5,6 gånger utan att veta vad jag har läst. Såna gånger måste jag läsa meningen högt för att komma vidare. Sen lider jag också av svår beslutsångest och kan må hur dåligt som helst när jag ska välja glass eller liknande. Kan inte hjärnan bara bestämma sig då valen verkligen inte är så himla viktiga såna gånger :b

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör mig verkligen glad att höra att jag kunde vara en del av att du startade din blogg! :)
      Beslutsångest har jag också! Även för sådana småsaker som att välja glass osv, det är verkligen irriterande ibland :P

      Radera
  8. Vad kul att videoinläggen är tillbaka!! :)
    Jag svarar lite lätt på fråga 4 - jag är också alltid tidig. Jag måste ju hinna installera mig, känna av omgivningen, kanske förbereda mig eller annat. Gillar inte att stressa till något och komma dit med andan i halsen :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad glad jag blir att du tycker det! :)
      Huff nej, stressa någonstans är hemskt, man ska ha bra med tid :P

      Radera
  9. Så äkta och naturligt ditt inlägg kändes. Förutom att spela olika instrument önskar jag att jag hade börjat måla och teckna tidigt. Och jag ångrar också att jag inte lärde mig fler språk. Att delta i en amatörteater hade nog också gjort mig gott då jag var en smula skygg och introvert pojk : -)
    Men att hålla på att ångra ogjorda saker för än föga framåt, det är väl bara att skrida till verket, börja öva : - )

    Stort lycka till med din bokblogg!
    hälsar
    nicklas

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Det gör mig verkligen glad att höra :).
      Fler språk hade jag också velat kunna, det hade varit riktigt bra att ha med sig :)

      Radera