onsdag 13 januari 2016

Jag behöver er hjälp!


Jag vet att jag inte är ensam om att ha en överfull oläst-hylla. Och nu vill jag försöka få läst fler av dem som stått där ett tag, som kanske glöms bort lite. Så jag ska fixa en burk med massa lappar i och dra minst en varje månad.

Och det är här ni kommer in! Jag behöver förslag på vad som ska stå på lapparna, jag vill nämligen inte bara ha titlar på dem. Utan till exempel "läs en bok med ett grönt omslag" osv. Så lämna gärna flera förslag på sådana små rader i kommentarerna! Hjälp mig att fylla min burk :).

13 kommentarer:

  1. Du har inte funderat på att hoppa på kaosutmaningen? Då får du 35 lappar direkt.
    http://lacrimamens.com/blog/kaosutmaning-2016.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Smart! :) Ska absolut ta hjälp av de punkterna :)

      Radera
  2. Bra idé! Och håller med föregående, Kaosutmaningen har bra kriterier :)

    SvaraRadera
  3. Vilken rolig idé. Själv planerar jag också beta av min olästhylla med det mycket effektiva systemet att inte jobba;) dvs kommer inte ha daglig tillgång till ett helt bibliotek. Bra metod, haha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha det kan jag tänka mig hjälper en hel del ;)

      Radera
  4. Den lappen man gruvar sig mest för att ta upp ur skålen är nog också den viktigaste (och därför bör du ha denna med i din burk): Läs den bok du haft i hyllan längst

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den ska absolut vara med! Då ska jag bara lista ut vilken bok som väntat längst också :p

      Radera
  5. Tänkte direkt på kaosutmaningen också, men om du nu inte har 35 böcker som passar in på utmaningen blir det ju tufft...
    Elinas förslag är ju klockrent! En annan lapp kan ju vara "Den där fula boken som numera verkar tråkig" kanske? Hoppas du förstår vad jag menar...
    Kanske bäst du listar alla dina olästa böcker så jag kan komma med härliga förslag efter att ha fått kolla upp böckerna ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår hur du menar tror jag! Haha men om jag ska lista alla så kommer det ju bli så tydligt hur många det är..:P

      Radera
    2. Känner att jag är för luddig i huvudet för att kunna formulera vettigare än så :P
      Neeejdå, inte alls att man får smått ångest över att se sin lilla lista - du såg ju min, hur lite böcker som helst! Och då är inte ens förra årets böcker listade.. Oh my :/

      Radera
    3. Haha nej eller hur, ingen ångest alls :P. Men ja, jag är ledig i helgen så får se, kanske vågar gå igenom min hylla då :P

      Radera
    4. Klart du vågar! Det är rätt fint att få lite kontroll på saken också, då blir det inte ett otäckt svart hål som skriker okontrollerat ;)

      Radera