fredag 22 juni 2018

6 klassiker på 6 månader: andra omgången


32 kommentarer:

  1. Kul! Jag hänger på ett halvår till. Men väljer bok inför varje månad.

    SvaraRadera
  2. Världsomseglingen under havet bli jag extra nyfiken på.

    önsker dig en trevlig midsommarhelg!
    nicklas

    SvaraRadera
  3. Godantt Med Tom är en av mina favoriter från min ungdom. Läste den ett flertal gånger. Hoppas du gillar den!

    SvaraRadera
  4. Jag måste skärpa mig med mina klassiker, ligger efter....Hoppas att nästa halvår blir bättre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller tummarna att det går bättre i omgång två :D

      Radera
  5. Jag hänger gärna på ett halvår till! :D En världsomsegling under havet vill jag nog också läsa. Och jag tycker inte du fuskar med Agatha Christie! Älskar hennes böcker, läste precis ut en idag! :) Kommer ihåg att jag tyckte om Godnatt mister Tom. Ha en fortsatt fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vad kul! :D Håller på med min klassiker för juni nu och är pepp på att sätta igång med omgång två sen i juli! Extra kul när andra hänger på också! :)

      Radera
    2. Ja jag tänkte om jag skulle läsa t.ex Klockan K samma månad som du, bara som en kul grej, om det inte gör nåt? :)

      Radera
    3. Det gör absolut inget! Bara roligt! Kan säga att jag har lagt den till min juli-tbr så jag hade tänkt ha den som första klassiker den här omgången :) Funkar det bra för dig eller ska jag flytta fram den till en annan månad? :)

      Radera
    4. Va kul!! :D Det blir jättebra i juli! Och jag som är sugen på att snart läsa en till Agatha Christie, det blir perfekt! :)

      Radera
  6. Jag har faktiskt läst hela två av dina TBR-klassiker! God natt, Mister Tom (fast på engelska) och En världsomsegling under havet. Jag älskade båda två!!!! :) Hoppas att du gillar dem! Jag hoppas på att läsa åtminstone en klassiker i år, eftersom det är en av punkterna i årets Kaosutmaning, men vilken det blir har jag ingen aning om. Och det är ju faktiskt lite luddigt vad som räknas till klassiker. Harry Potter-böckerna är ju faktiskt klassiker trots att de inte är så gamla. :)
    Jättekul att titta på dina videos!! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad kul att du tyckt så bra om dem! Då hoppas jag att jag också gör det! :) Absolut, klassiker är ju lite luddigt egentligen :). Finns ju moderna klassiker, och det är väl dit Harry Potter kan räknas tror jag? :) Hoppas du haft en fin midsommarhelg! Kram!

      Radera
  7. Blev bara 5 böcker lästa nu det första halvåret. Men jag hänger på resten av året också. Kommer med ett inlägg om vika böcker jag läst och vilka jag skall försöka läsa.

    SvaraRadera
  8. Här kommer en länk med vilka böcker som jag skall läsa under nästa omgång och där finns en länk till hur första halvan av året gått https://lenasgodsaker.blogspot.com/2018/06/6-klassiker-pa-6-manader-andra-omgangen.html

    SvaraRadera
  9. Men åh så många bra böcker du tänkt läsa .Christie är inte alls fusk. Tänker själv läsa en av hennes i utmaningen, som jag hakar på nu sista halvåret. Jag har läst nästan alla du planerar, men är sugen på att läsa om dem. Får se. Tar månad för månad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du hänger på! :) Och häftigt att du redan läst alla jag tänker läsa :D

      Radera
  10. Lolita läste jag första halvåret av denna klassikerutmaning. Ska bli riktigt spännande att få se vad du tycker om den. En världsomsegling under havet läste jag som barn, men minns inte mycket av den.

    Jag ligger lite efter i klassikerutmaningen. Har inte börjat med juni månads bok än, men jag ska se till att få fart på detta. Jag återkommer med vilka klassiker jag ska läsa andra halvåret.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du fortsätter hänga med på andra halvåret också! :) Ska bli spännande att se vilka du ska läsa!

      Radera
  11. Blir lite sugen att hänga på med klassikerläsning kommande halvår men får se hur det går med den saken. Den hemliga trädgården och Godnatt Mr Tom har jag läst, den senare inte på flera år så är lite sugen på en omläsning nu i vuxen ålder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör gärna det om du känner att det passar! :)

      Radera
  12. äntligen har jag hittat ditt inlägg! jag hänger med.nu har jag ju förlorat lite tid, men det får ordna sig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vad kul! :D Ska bli spännande att se vilka klassiker du tar dig an!

      Radera
  13. Men äsch att jag har missat det här! Sommaren blev ju som den blev. Jag trodde att du gav upp efter Walden. Jag läste faktiskt en klassiker i juli och två i augusti, 'Rid i natt' respektive 'Röda rummet' och 'Din stund på jorden', men de två senare har jag bockat av i en annan utmaning. Men jag hänger på ändå, 'Rid i natt' får bli en av titlarna, och så ska jag tänka ut fem till. Jag får väl läsa två en månad då.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du vill hänga på igen! :D Ska bli spännande att se vilka du väljer!

      Radera
  14. Nu är det klart: http://scyllashylla.blogspot.com/2018/09/6-klassiker-pa-6-manader-del-2.html
    Inte världens mest upphetsande lista, men jag var tvungen att välja efter vad som finns att tillgå på Storytel och på svenska då. Det funkar inte att lyssna på engelska i bilen, har jag märkt.
    'God natt Mr Tom' är riktigt bra. Och 'Den hemliga trädgården' läste jag i samma utgåva. Väldigt fin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul! Ska kolla in ditt inlägg! :D

      Radera