fredag 20 maj 2011

Som ett barn på julafton


Ja, det här handlar faktiskt inte om böcker den här gången, jag gör ett litet undantag bara för att få berätta dagens stora händelse :).

Jag praktiserar i en djuraffär, trivs otroligt bra där. Och en dag den här veckan så fick jag ett erbjudande av ägaren som jag inte kunde tacka nej till. Hon undrade om jag inte ville ta hem två gerbiler, de var svårsålda eftersom de var "för gamla" för att kunderna skulle vilja köpa dem.
Jag gick hem, funderade, frågade sambon, funderade mer, läste på om dem, funderade. Och tackade till slut ja.





 
Så idag, har jag varit och hämtat hem dem :). Två små killar är det, ungefär runt 5-6 månader troligtvis.
Bröder är de också, en ljus och en mörk. Den ljusa har jag döpt till Lindelou och den mörka till Dolg :).
Mina djur här hemma håller ett tema har jag märkt efterhand.

 

 
Jag har en katt som heter Mori (Häxmästaren av Margit Sandemo)
En hund som heter Aramis ( De tre musketörerna av  Alexandre Dumas)
Och nu då en gerbil som heter Lindelou (Isfolket av Margit Sandemo)
Och en som heter Dolg (Häxmästaren av Margit Sandemo)

Mina djur blir döpta efter personer i böcker :)

1 kommentar: