tisdag 28 juni 2022

Tisdagstrion - Tid i titeln (ordet tid i olika varianter, klockor, tidsangivelser osv.)

 

Veckans trio hos Ugglan & Boken handlar om tid! Det här var jag tvungen att klura på ett tag men här är mina val.


4.50 från Paddington av Agatha Christie. En pusseldeckare av Christie med underbara Miss Marple som huvudkaraktär!


Midnatt av Dean Koontz. Det är ett tag sedan jag läste den här men jag har för mig att den var riktigt spännande! Jag tror till och med att jag har läst den två gånger.


Momo eller kampen om tiden av Michael Ende får bli mitt sista val. Det är några år sedan jag läste den här också men jag minns att jag tyckte mycket om den. Den borde få en omläsning.

27 kommentarer:

  1. Jag har läst alla tre 😁 Christies bok är vi många som har med i dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänkte nog att hon skulle dyka upp en hel del :D

      Radera
  2. passande trio, sett filmatiseringar

    SvaraRadera
  3. Å, Momo! Det var inte igår. Klockrent (haha) för dagens tema!

    SvaraRadera
  4. Agatha Christie är alltid bra!

    SvaraRadera
  5. 4:50 från Paddington har jag läst och Momo har jag sett som teater.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh kan tänka mig den var bra som teater!

      Radera
  6. har läst den första men inte de andra även om jag känner till dem

    SvaraRadera
  7. Christies bok hade vi ju båda (och flera andra också). Den var den första jag kom på :-)

    SvaraRadera
  8. Agatha Christies bok har jag läst men inte de andra-

    SvaraRadera
  9. Agatha Christies bok var populär denna tisdag :)

    SvaraRadera
  10. Ja där fick du verkligen till en
    klockren trio. Momo måste jag
    läsa, tack för tips :-)

    Allt gott
    Nicklas

    SvaraRadera
  11. Paddington vill jag läsa! Läste mycket Koontz förr, )jag borde testa Midnatt. /Maria Bokologen

    SvaraRadera
  12. Momo är den enda jag har läst av dina, men minns den som väldigt bra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den skulle behöva en omläsning här hemma snart :)

      Radera
  13. Koontz och Christies bok har jag läst. Endes bok läste en lärare för klassen i trean men jag kommer inte ihåg den alls tyvärr..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kommer knappt ihåg någon bok lärare läste i skolan :p

      Radera
  14. Läst nr 1 och 3. Endes bok skulle vara skoj att läsa om i vuxen ålder.

    SvaraRadera